Gå til innhold

Dobbel AMD T-bird 1.4 GHz

kjetikj

Anbefalte innlegg

Høystærede hardware-guruer!

Jeg har en boks med en AMD T-bird 1.4 GHz som kjører som bare det.

Nå skal jeg bygge en ny maskin til mine foreldre, og også den skal ha en enkelt AMD Athlon.

Men så kom jeg til å tenke på at en gang i framtiden vil jeg kanskje bygge et dual-CPU-system, og kanskje bruke litt eldre CPUer i systemet, mer for å ha parallell kapasitet enn veldig rask.

Så da tenkte jeg kanskje det kunne være lurt å kjøpe nok en AMD T-bird 1.4 GHz til den nye maskinen jeg bygger, for så å kunne bruke begge i et slikt system.

Høres dette ut som en Lur Ide[tm], eller vil de sannsynligvis være slik at det vil være håpløst å få ta i et hovedkort for dual T-bird om et par år? Andre grunner til at denne tankegangen er ulur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nja.. eg tenkte tanken at eg ville ha dual sytem for eit års tid siden, eg kom så lang at eg kjøpte dual hovudkort og ein prosessor (hadde ikkje råd til to) har aldri komt så langt at eg har kjøpt ein til.. det er egentlig ikkje gå god ide for teknologien går framover og du bør heller kjøpe ein ny cpu når

det er ikkje så mykje å hente i dual system som ein skulle tru, det er få program som er skreve for dual system

når du skal kjøpe nytt system kjøpe ein nyere cpu

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-26 12:24, magma_81 skrev:

Såvidt jeg vet, tror jeg ikke det er mulig å kjøre dual med to T-birder. Dvs, det er mulig, men du vil kun få brukt en av cpu'ene. Correct me if I'm wrong.

Magnus

Du tar feil. Du kan sette opp både T-bird og Duron i Dual.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...