Remind Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Med programmet hmonitor overvåker jeg temperatur på komponenter og diverse andre ting: 1. Kan noen si meg hva som feiler spenningen på "aux-saken"? 2. Hva vil aux si i denne sammenhengen? http://bakkan.hawkai.net/img/temp.jpg Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg vet ikke hva som er galt og hva aux står for der, men alle spenningene dine var veldig lave! Tar jeg ikke veldig feil så skal de helst være litt over feks 12 istedenfor under Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) Hva AUX måler her er ikke lett å forstå . Den har 6 pinner hvor tre er com , to er +3.3v , og en +5v . Og koples fra PSU med egen aux kabel til hovedkortet(hvis hovedkortet har denne tilkoplingen) Samme som med 2X2 +12v ekstra koplingen , bare at den er for de andre spenningene for å avlaste PCB 's 20-pins hoved strøm tilførsel. Bruk AUX , ATX spesifikasjonen: It is recommended that motherboards requiring 3.3V current over 18 A or +5V current over 30 A implement an Aux Power Connector. Bruk 2x2 +12v: In addition to the 20-pin main connector, a 2x2 connector is utilized for +12 V power signals for the processor voltage regulator. For detailed information regarding the power supply or connectors for the microATX form factor, refer to the ATX/ATX12V Power Supply Design Guide. Spenningene ellers er ikke lave. +5v +12v og I/O 3.3v er alle innenfor +/- 5% som atx standarden krever . (kanskje 3.3 var litt lav) Edit: Hva slags system/hovedkort og PSU er dette her da , det nevnte du ikke . Endret 27. juli 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) Update: Testet den selv og jeg har ikke PSU aux tilkoplet men får 2.83v der . Så etter en sjekk fant jeg ut at den måler er spenningen på minnet ... Har mitt minne på 2.8v . Så ditt minne er satt til 2.6v i biosen din . ... Endret 27. juli 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 AUX står jo strengt tatt for auxilary, som betyr "diverse" og monitoren finner en "diverse" spenningsmåler, som i dette tilfelle ser ut til å være volten på minnet ditt... bare tipper Lenke til kommentar
Remind Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Takk for fine svar Hva må gjøres for å få denne aux spenninga på normal og ikke rødt (for høy) nivå? Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Sette ned volten på minnet ditt Lenke til kommentar
Remind Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Hvordan da? Kan det ødelegge noe? Hva vil det si ? Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Det vil si at du setter ned spenningen til minnebrikkene din i BIOS. Jeg er for trøtt til å forklare hvordan, men trykk DELETE så mye du klarer med en gang du skrur på pcen så kommer du mest sannsynelig til en meny og da er det bare å lete. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Det vil si at du setter ned spenningen til minnebrikkene din i BIOS. Jeg er for trøtt til å forklare hvordan, men trykk DELETE så mye du klarer med en gang du skrur på pcen så kommer du mest sannsynelig til en meny og da er det bare å lete. det er ikke minnespenninga som er gale, det er programmet som tuller. konfigurer heller programmet til å oppfatte "aux" spenninga som korrekt. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 for all del ikke sett spenningen på minnet (Vdimm) lenger ned. .. 2,6 volt er jo ganske lite.. Grunnen til at den er rød er trolig fordi den tror det er enten Vcore eller 3,3Volten.. Noe som ikke er tilfellet. Konklusjon: Det er ingen fare på fære Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Connfigureres i hmonitor . Høyreklikk på den i systray og velg settings. Og spenning og temperatur tresholds kan justeres . ... Lenke til kommentar
Remind Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Takk for fine svar Satte red zone måleren på 3 volt elns. Håper det funker bra Lenke til kommentar
Talker Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Når han kan få minne-spenninga opp som en sensor.. Kan jeg det da i MBM? Har ASUS P4P800 hk Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Kan jeg det da i MBM?Har ASUS P4P800 hk Skulle tro det. I MBM5 hos meg er minnespenningen rapportert som "core1" . (Har nforce2 NF7-S) ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå