!KO! Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) Har en Abit Digidice med 200W psu Så tenkte jeg at jeg skulle kjøpe meg et 6800Gt, men så ser jeg at 6800gt tar ca 100W av psu og har 2xhdd 2xddr brikker 3.0ghz cpu og en cd-rw ville dette funke? så lurte jeg på om jeg kunne bare bruke en extra psu? har en 360w liggende er det mullig å bruke bare den til skjermkort eller det andre...? Endret 27. juli 2004 av !KO! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 200W vil ikke være nok. Det er mulig å bruke en ekstra psu. Men den må du sørge for at starter enten før eller samtidig med resten av maskinen. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Det går ann og bruke 360watt'en bare på skjermkortet ja.. Men hvorfor ikke putte den inn? Lenke til kommentar
!KO! Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) Det går ann og bruke 360watt'en bare på skjermkortet ja..Men hvorfor ikke putte den inn? Jeg prøvde det nå nettop men det begynnte å lukte svidd og det kom et svart merke under/ved siden av ATX kontakten så da turte jeg ikke å prøve mer Åsen starter man psu uten pc lissom? Endret 27. juli 2004 av !KO! Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Det hørtes ikke sunt ut. Starte uten pc gjøres ved å kortslutte to av lederne med en ståltråd f.eks, husker ikke hvilke i farta Lenke til kommentar
!KO! Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) Nå vil ikke pc'en starte, etter jeg bytte psu'en med en chiftec 360w det kommer bare et blink i lysene og viftene går en gang rundt Noen som har peiling på hva som kan være galt? EDIT: har bytte tilbake til 200w psu'en men funker fortsatt ikke... Endret 27. juli 2004 av !KO! Lenke til kommentar
DrOnline Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Det finnes en online watt-kalkulator du kunne brukt, men jeg er ikke istand til å finne den igjen. Noen som har den liggende? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 når kortet yter maks så vil det bruke halvparten av strømforsyningen alene.. Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Strømforbruks kalkulatoren: http://www.jscustompcs.com/power_supply/ For å starte PSU uten å koble den til hk. se overklokking.no Til !KO!: Har du koblet til noe mer utstyr etter at du satt tilbake 200W PSU'en etter å ha testa 360 Watter'n? Kan gjøre at det sluker for mye strøm og psu'en nekter å fortsette. Eller så kan du prøve å nullstille CMOS. Dvs. få BIOS innstillingene tilbake til standart i tilfelle det kan ha noe med saken... Du gjør det vanligvis ved å kortslutte to pinner på hovedkortet med en jumper. Se hk manualen. Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Det finnes en online watt-kalkulator du kunne brukt, men jeg er ikke istand til å finne den igjen. Noen som har den liggende? Den er bare møkk uansett, ikke til å stole på Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Nå vil ikke pc'en starte, etter jeg bytte psu'en med en chiftec 360w det kommer bare et blink i lysene og viftene går en gang rundt Noen som har peiling på hva som kan være galt? EDIT: har bytte tilbake til 200w psu'en men funker fortsatt ikke... Skift hovedkort og kjøp deg en skikkelig kasse. Du har brent hovedkortet i digidicen. Lenke til kommentar
d0berman1 Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Har nettopp mottatt et Geforce 6800 Ultra Cool FX, og på specsa på eska står det at det trengs minst 350W psu. Har enda ikke prøvd det så jeg skal ikke uttale meg for sikkert... Men 200W hørtes usunt ut! Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) Har en Abit DigiDice selv, der jeg har byttet ut den originale 200W-saken med Shuttle sin SilentX på 250W. Denne klarer fint å drive mitt Radeon 9800Pro@XT (som for øvrig trekker mer strøm enn et X800Pro/XT). Et GeForce 6800 GT/Ultra vil jo uansett ikke passe inn i DigiDicen fordi dette kortet er altfor langt til å passe inn i kabinettet - med mindre man velger å skjære et avlangt hull i fronten. Velg da heller Radeon X800Pro - det kommer iallefall jeg selv til å gjøre når lønningen ankommer ca. 2 uker fra nå... NB! Jeg anbefaler IKKE å kjøre 2 harddisker i en DigiDice, med mindre man kan mekke et bedre kjølesystem for disse enn det som er originalt. Diskene blir SINNSYKT varme når de står så tett inntil hverandre som de gjør. Jeg har en Western Digital 200GB og en Maxtor 120GB installert, temperaturen mellom disse har jeg målt til 65 grader på det varmeste. Jeg må kjøre DigiDicen uten kabinettdeksel for at diskene ikke skal kræsje fullstendig Selv skal jeg heller kjøpe meg en WD Raptor på 74GB og kun ha denne i maskina (som OS/spilldisk), og kjøpe eksterne kabinetter for de diskene som er installert nå... Endret 27. juli 2004 av EviLEddiE Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Har en Abit DigiDice selv, der jeg har byttet ut den originale 200W-saken med Shuttle sin SilentX på 250W. <snip> NB! Jeg anbefaler IKKE å kjøre 2 harddisker i en DigiDice, med mindre man kan mekke et bedre kjølesystem for disse enn det som er originalt. Diskene blir SINNSYKT varme når de står så tett inntil hverandre som de gjør. Jeg har en Western Digital 200GB og en Maxtor 120GB installert, temperaturen mellom disse har jeg målt til 65 grader på det varmeste. Jeg må kjøre DigiDicen uten kabinettdeksel for at diskene ikke skal kræsje fullstendig Selv skal jeg heller kjøpe meg en WD Raptor på 74GB og kun ha denne i maskina (som OS/spilldisk), og kjøpe eksterne kabinetter for de diskene som er installert nå... Det gjør du nok lurt i. Jeg har en lian li 3077-kasse med god kjøing, og raptoren min har 30-40 grader ved god bruk. Det sitter en 19db papst n2gml-vifte foran den som blåser inn. Over står en 250gig WD sata-disk. Nå har jeg også Mist 350 watt strømforsyning i kassa og en bakvifte som suger ut varme bak kabinettet. Men ved mye load f.eks. DVD-brenning, spilling og så kopiering av store mengder data, holder tempen i kabinettet seg rundt 30 grader. Om dette hadde sittet i en small-form pc, så hadde det nok kokt og krasjet om hverandre. Lenke til kommentar
!KO! Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg har stresse i mange timer nå og jeg greier å starte den av og til, og da funker det bra men så når jeg skrur den av igjen så vil den ikke på igjen. Men noen ganger når den går på så får jeg ikke noe skjermbilde bare en rar lukt (svidd lukt) Mulig å fikse det eller skal jeg bare sende den tilbake til Komplett? Lenke til kommentar
MSI P4 Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 eg har heller lite pailing på sånt men lurte på om grunen til at du ikkje altid fekk på maskinen var på grun av power good signalet som har problemer. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 vel.. for det første.. når det bare blinker og viftene går en gang rundt, så kan det bety 2 ting, enten er det kortslutning, eller så er psu overbelastet. for det andre, for å jump starte en PSU, så ser du her Lenke til kommentar
Stian B. Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Det går ann og bruke 360watt'en bare på skjermkortet ja..Men hvorfor ikke putte den inn? Går det virkelig an å bruke en separat strømforsyning kun på grafikkortet,når det og får strøm fra den andre strømforsyningen via AGP porten.Har forskjellige spenning potensialer da vel ? Ikke bra,sniff,sniff,svidd? Veldig skeptisk.Ville ikke gjort noe slikt før jeg var 100% sikker. Lenke til kommentar
Stian B. Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Har nettopp mottatt et Geforce 6800 Ultra Cool FX, og på specsa på eska står det at det trengs minst 350W psu. Har enda ikke prøvd det så jeg skal ikke uttale meg for sikkert... Men 200W hørtes usunt ut! Fikk et FX5900XT kort,og der stod det minimum 250w. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Hvor stor er effektgraden til 6800? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå