Gå til innhold

Jeg vil ha et nytt skjermkort!

Anbefalte innlegg

- 3000kr maks

ikke en krone over, overlever det meste tror jeg, sikkler litt over the 8500retail kort, er dette no tess? eller er d noe annet der ute? trenger ikke og være no` overklokkings-champion men det hadde vært fint med noen muligheter.

Wilhelmsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør som jeg gjorde!

Jeg skulle ha et nytt skjermkort. Budsjett 2,500,-

Siklet på Gf3 (prisene må jo gå ned), men det var ingen i rett prisklasse som falt i smak!

Lette og lette på web sjoppene (nytt ord?) og vente meg til alle slags tall og priser. Sitter nå med et Gaiward GeForce4 Ti4400 ultra700 golden sample til den nette sum av kr3464,-. Kortet er meget bra + at det har sunket med kr200,- på en og en halv uke.

Moralen er, gi pokker i budsjett! Kjøp det du vil ha, det ordner seg alltid alikavel med det andre (husleie + mat)

Først når man er fornøyd er man lykkelig. :smile:

Lenke til kommentar

Det ordner seg alltid ja, det var en gang en wise man som sa til meg. Gf4Ti4600 ligger rundt 3000 om jeg ikke tar helt feil så er det 3034 eller no.

GF4 er altså det eneste alternativet da?

hvilken version burde jeg velge? er det ikke mange forskjellige typer?

Trenger ikke en tusing til overs til en hd, har alerede kløpt den... føler meg skikkelig rik for tia.. hehe

Takker for alle svar.

Wilhelmsen

Lenke til kommentar

Tja... Jeg ville nå gått for et R200 kort hvis jeg bare MÅTTE ha et kort nå. Pixel Shaderes 1.4, N-Patches, + mer som GF4 (Uansett versjon) bare kan drømme om.

Men det ultimate ville være å Vente til R250 ELLER R300 kommer.

GF3Ti500: Sluppet etter (med en dag) R200, raskere minne (avhengig av produsent da). Så, det er kanskje rart at R200 tar det i 3DMark2K1, MEN man skal ALDRI legge all sin vekt på 3DMark! Syntetisk, syntetisk, syntetisk... (Si det fort mange ganger etterhverandre :wink:) R200 kortet kommer ganske langt med de nåværende 6071 driverene man får taki der ute.

Mitt råd til folket der ute: Kjøp det du vil!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-27 18:13, mad_arab skrev:

Mitt råd er å gi realistiske og nøytrale råd.. R8500 yter betraktelig dårligere enn selv det tregeste GF4ti baserte kortet. Og det fortsetter det å gjøre selv om du er ati fan på din hals.

Det yter ikke betrraktelig dårligere enn GF4Ti serien

Argument:

http://www.hardocp.com/reviews/vidcards/at...8mb/index2.html

(Merk: AIW i tillegg!)

http://pcmarket.singtao.com/hot_review_det...ing/mainh1.gif#

(Tallene er forståelige)

http://www.tech-report.com/reviews/2002q2/...ia/index.x?pg=1

Betraktelig dårlig var egentlig litt feil å si da.. :wink:

Litt hadde holdt, men features som R200 kortet har veier opp mot det den ikke har i GF4Ti4x00 ytelse. Synes nå jeg...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-27 18:39, mad_arab skrev:

Jeg er spent på å høre hvilke features radeon har som liksom ikke gf4ti kortene har, bortsett fra den beryktede (lol) og hittil ubrukte pixelshader 1.4....

Når det gjelder hastigheten så taler benchmarks for seg selv. her har du en serie av dem:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-04-27 18:40 ]</font>

HydraVision, SmoothVision, N-Patches, Hyper-ZII...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...