tommyholberg Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Har tenkt å kjøpe mer ram til min 14" ibook.. Synes at 256mb er for lite, har jeg opp safari, iTunes, msn og i tillegg bruker direct connect, så går det veldig treigt.. var innom eplehuset idag og spurte om priser, og fikk beskjed om at jeg måtte betale 790 for 256 mb ekstra, og 1690 for 512 ekstra.. For det første.. Lønner det seg veldig å kjøpe 512 ekstra i forhold til prisen? Og for det andre.. får jeg tak i ram som er billigere enn dette? Ser det er en del utenlandske netthandler som tilbyr relativ rimelig ram.. Ser dere noen fare i å kjøpe noe sånt? Noen som har en handel som driver seriøst, kjapt og billig? Lenke til kommentar
maggen Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 JA, det lønner seg å ha 640 istedet for 384. os X er utrolig glad i minne, skulle gjerne hatt mer enn 640 på min PB 12". Hvis du vil spare enda noen hundrelapper kan du kjøpe minne fra komplett og montere det inn selv, er en veldig enkel operasjon. Største problemet er å finne skrujern som er små nok til å passe inn i skruene bakpå (går ut ifra at det er like enkelt på iBook som på Powerbook) Det virker som at folk flest har best erfaring med Crucial-minne til Apple-maskiner. Les rundt, masse tråder om dette her. Har selv opplevd at min maskin har vært kresen på minnet, og måtte tilbringe et par måneder med bare 256 minne. *grusomt* Lenke til kommentar
tommyholberg Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 takk for tipset! Ja, skal lese det jeg kommer over av stoff og tips før jeg kjøper, kjedelig å kjøpe noe som ikke vil fungere, penger vokser ikke på trær, vet du.. har nettopp betalt for .mac også.. likte funksjonen blant annet i iPhoto med å legge bildene fra digitalkameraet direkte ut på nettet med bare noen få klikk! I hvertfall siden jeg ikke er noen webekspert (eller ekspert på noen andre felt) Noen av dere som har dette eller? Og eventuelle erfaringer med det? Liker i det hele tatt hvor interaktiv jeg er med macen og .mac, om dere skjønner hva jeg mener:) Lenke til kommentar
larseko Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Jeg kjøpte nettopp en 512MB-brikke fra http://www.itbutikken.no. De er veldig billige, og sender ganske fort. Har ikke hatt problemer med denne brikken. Det er dog en G3 jeg har (og brikken en 512MB 144pins PC133 SO-DIMM til rundt 900 kroner). Det var Kingston jeg kjøpte, og det skal jo være bra. Det tar ikke mer enn fem minutter å montere minne i en iBook. Det følger med instruksjoner i brukermanualen til maskinen. Det eneste du trenger er en liten stjernetrekker (det går vel med en liten flat trekker også). Lenke til kommentar
tommyholberg Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 okey, vi går for 512, ingen tvil om det lengre.. Jeg sendte en mail til Komplett idag hvor jeg spurte om de hadde ram til iBook, jeg regna med at de hadde litt peiling på hva en iBook trenger, men de sa bare at de ikke førte den maskina der, og at jeg måtte finne det ut selv. Så jaja, der gikk de glipp av et KJEEEEMPESALG, hehe:) men uansett.. nå skal jeg jo finne ut hvor jeg får rammen billigst, og da må jeg nesten vite sånn akkurat hva jeg trenger.. Kan en av dere være så snill å skrive akkurat hva som vil fungere på iBooken min? Takk:) (noen av dere som har skjønt at jeg ikke har peiling eller? ) Lenke til kommentar
maggen Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Les litt rundt på forumet... Synes det er alt for mange innlegg om minne til Apple-laptopper for tiden... Det er eneste måten å lære på P.S: Et hett tips er å lese posten som kom inn før din post.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå