m-kane Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Innrømmer det, helt grønn. Nyllig fått MAC og overhode ikke vant med den ennå. ¨ Lurte på om det fantes noen mulighet for å få opp liste over hvilke prosesser som kjørte og hvor mye RAM/CPU det brukte? (Noe i retning av Windows Task Mnager) En annen ting, finnes det noen form for HW monitoring i OS X? (Sjekke temp på CPU osv?) I begynnelsen gikk maskinen veldig stille, nå støyer vifta konstant! Plagsomt Den blir fort varm, så jeg er usikker på om en prosess henger eller no sånn. All help appreciated! Lenke til kommentar
maggen Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Som linux-menneske bruker jeg alltid top eller ps fra kommandolinjen for å sjekke cpu-bruk og prosesser... Har aldri sjekket om det finnes en GUI klient for det samme P.S. Om noen prosesser henger, kan du avslutte de med å høyreklikke på docken og velge tvungen avslutning, eller trykke kommando-tilvalg-esc (eple-alt-esc) for å velge program som skal avsluttes fra en liste. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Lurte på om det fantes noen mulighet for å få opp liste over hvilke prosesser som kjørte og hvor mye RAM/CPU det brukte? (Noe i retning av Windows Task Mnager) En annen ting, finnes det noen form for HW monitoring i OS X? (Sjekke temp på CPU osv?) Du kan bruke top eller ps i terminal som macgen sier. Med GUI finnes det et program som heter "System monitor" (elns!) som kommer med Panther. Jeg tror det ligger under /Applications/Utilities/... hw-monitoring er jeg ikke sikker på, du kan prøve å lete etter det under macupdate.com eller versiontracker.com, mulig noe kommer med OSX også.. Lenke til kommentar
nilka Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Et program jeg absolutt har sansen for når det gjelder tempsjekking i OS X er iPulse. Det er gratis og kan lastes ned fra iconfactory.com Programmet holder også orden på disklasten, prosessorlast, ram som brukes nettverksstattistikk osv. Utrolig hendig program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå