Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

dele adsl med trådløst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det enkleste er hvis du har muligheten til å sjekke om det kommer signal fra ruteren, feks med en bærbar. Dersom det er signal nede, men ikke i 2 etg, må du nok se på alternative antenner eller plassering av ruter.

Ok,

mulig det er en feil med adapteret/antenna... takk for linkene, de så nyttige ut :thumbup:

Maskina som skal tilkobles er nybygg på MSI nForce2 IGP . Det er ingen konflikter i maskinvare/enhetsbehandling, men har ikke fått oppdaterte drivere ennå. Siden den i tillegg kjører på win2k, så tenkte jeg det kan være mangel på oppdatert støtte for trådløst nettverk i OS'et?

Endret av tjaa
Lenke til kommentar
Installert driverene som følgte med kortet/boksen?

Satt opp routeren?

Jeg er plassert et annet sted, men bygde og klargjorde maskina bortsett fra nettverket.

Bedre å kjøre tunge oppdateringer over adsl der maskina er plassert (var tanken), enn på isdn hos meg - men det hadde kanskje vært bedre å få alle oppdateringer påplass først likevel...

Lenke til kommentar
Har du vært "inni" routeren og stillt på alle de innstlingene du skal ha?

Nei, det blir første nettverk av denne typen - er det noe spesielt man skal passe på, noe som ofte gjøres feil her? Tenker spesielt på protokoller og sikkerhet/ kryptering.

Lenke til kommentar
Hvem har du ADSL hos?

Telenor er ISP

Ser at IP-adresse og nettverksmaske er satt manuelt på den her i 1etg. mens DNS står uten adresser, det blir vel feil?

Fra 2etg. får maskina oppretta forbindelse med d-link basestasjon i 1etg., men kan ikke motta pakker.

Lenke til kommentar
Uten DNS og gateway kommer du ikke langt.

apropos langt... det var avstand til basestasjon som var problemet, nå laster den 750kB/sek. så da blir det altså ommøblering og flytting av datarom her i huset.

Takk til dere for fin support :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...