k-ryeng Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Hei! Jeg oppdaget i dag en død pixel på min T40p, øverst i høyre hjørne. Dvs, egentlig fant jeg to, men den ene (som var hvit, og betraktelig mer lyssterk enn den andre), ble borte av seg selv på nesten mystisk vis. Tidligere har det ikke vært noen døde pixler, og for meg er det helt uvisst hvordan disse dukket opp. Maskinen har stått helt i ro hele tiden. Den andre derimot, som er igjen, lyser rødt vanligvis, men lyser riktig når skjermen viser helt hvitt. Har forsøkt å "massere" den bort, men det fungerer ikke. Det jeg egentlig lurer på, er hvordan de døde pixlene kan oppstå slik plutselig? Trodde de var en følge av under produksjonfeil. Kan jeg håpe at den forsvinner like plutselig som den kom? Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 En "hvit" piksel består av en rød, en grønn og en blå lampe. Så en rød piksel vil lyse riktig så lenge det er rødt i fargen. Det at den hvite pikselen forsvant helt plutselig det er slikt som skjer, men den kan nok dukke opp igjen like plutselig. Tenk på det som en stikkkontakt som ikke er helt i støpselet - av og til virker det og av og til ikke. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Er relativt ny innen Bærbare maskiner, hva tolerer de forskjellige produsentene når det gjelder døde piksler før det går på garantien? Vet f.eks at samsung ikke vil ha skjermer som har under 10døde piksler inn på retur på vanlige skjermer... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Er relativt ny innen Bærbare maskiner, hva tolerer de forskjellige produsentene når det gjelder døde piksler før det går på garantien? Vet f.eks at samsung ikke vil ha skjermer som har under 10døde piksler inn på retur på vanlige skjermer... Er ikke helt sikker men mener å huske at om det var 7 døde pixler spredt rundt eller 3-4 sammenhengende. Men jeg er ikke sikker, og det varier vel fra produsent til produsent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå