Gå til innhold

Ny LCD-skjerm i prisklassen 4-5000,-

Purify

Anbefalte innlegg

Vel, da var tiden inne for at jeg skal gå til anskaffelse av en ny LCD-skjerm. Jeg har i utgangspunktet tenkt på en kvalitetsskjerm på 17". En 19" skader selvfølgelig ikke, dersom den ligger under 5000,-.

Bruksområdet er vel mest Photoshop. Det skjer at jeg spiller, men det er heller sjelden, selv om jeg gjerne vil at skjermen ikke ghoster eller har et betydelig etterslep. At jeg laster ned musikk og surfer på nettet har vel ikke særlig stor innvirkning på hvilken skjerm jeg burde kjøpe meg.

Har fra før av tenkt på Samsung SyncMaster 173T, ettersom den vant hw.no's LCD-test Del 1. Men i etterkant av at testen fant sted er det vel ikke usansynlig at det er kommet nye teknologier, nye skjermer, nye panel osv. Derfor spør jeg dere.

Så, prisgrensa ligger på maximum 5000,-. Helst rundt 4000, men er det stor forskjell kan jeg slenge på en tusenlapp ekstra. Men setter altså pris på forslag lengre ned på prisstigen, så lenge det er en god skjerm. Bruksområdet er som sagt PhotoShop og spilling en gang hvert halvår, men en skjerm uten ghosting skader ikke.

Setter pris på de mer seriøse forslagene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Hvis hovedbruksområdet er Photoshop er vel Samsungen det beste valget..? I alle fall om vi snakker i 17-tommers klassen.. Har NEC 1760NX selv og kan trygt anbefale den, men ettersom testen sier at samsungen er bedre på fargegjengivning så er vel den et bedre valg. Jeg er uansett storfornøyd med NEC'en.

Lenke til kommentar

azone: Takk for tipsene, Eizoene var mye penere også. FlexScan L557AS så veldig interresant ut, helt til jeg fant ut prisen på den. Hvilken tror du er best til mitt bruk av L568 og L557? Jeg fant ingen pris på L568, noen som vet ca. hva den koster å få kjøpt i Norge?

Og hvis du har informasjon om antall farger, slik som du hadde på 173T og 710T, ville jeg bli veldig takknemmelig.

Tusen takk for all hjelp.

Lenke til kommentar

EIZO skjermene jeg nevnte kan vise 16,77 millioner ulike farger. EIZO FlexScan L568 har ikke kommet i produksjon enda (tror jeg). I hvertfall finnes den ikke i noen norske webshop butikker enda. I følge utenlandske sider, vil den bli priset til ca. 5200,- NOK tipper jeg. Til sammenligning koster EIZO FlexScan L557 4553,- NOK i den billigste webshop butikken her i Norge. Hvor mye var FlexScan L557AS priset til?

..og forresten, alle EIZO sine LCD skjermer har 5 års garanti, mot 3 år som andre produsenter har.

Endret av azone
Lenke til kommentar

19" LCD: Hansol H950. til 4995,- sjå komplett.no

Broren min har ein sån sak. Og eg har naturligtvis brukt han sin PC av og til so eg kan no sei litt om skjermen og du kan be meg om å sjekka enkle ting. :)

+Billig

+høgdejustering

+vinkeljustering på opp og ned

+Svert god å sjå på(synest eg då)

+gode farger(etter mitt syn)

+tynn ramme, bra og ha om du skal ha fleire skjermer

-Ghoster ein del(25 ms)

-eit par døde pixler(på denne skjermen)

-litt uskarpt bilde viss eg ikkje ser rett på skjermen

Dette er berre eit forslag ingen anbefaling.

Endret av F.V
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...