Ole. Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Hei Jeg trenger en USB kabel som er minimum 10 m lang, men jeg finner ingen som selger lenger enn 3 m. Går det ann å skjøte flere kabeler eller forlenge på en eller annen måte? F.eks. bruke en UTP eller kanskje helst STP for å få riktig lengde? Den skal brukes til et webcam som overvåking på et barnerom. Har noen erfaring med å lage selv eller hvor lang kabel man kan bruke uten å få for mye tap(spenning eller båndbredde)? Ole. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) Mener anbefalt max lengde er 5meter men det er bare å kjøpe skjøtekabler til du har nok+ hub imellom hver 5 m http://www.usb.org/faq/ans5/ Endret 26. juli 2004 av taz Lenke til kommentar
godal Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 usb-kabler kan ikke være lenger enn 5 meter. dette er definert i protokollen, og betyr at det ligger til grunn i bl.a. req/ack og slike ting, så jeg tror 10 meter uansett ikke vil gå. det du kan gjøre, er å kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122417&cks=PRL eventuelt kan du jo flytte på pc'en og kjøpe lang mus, tastatur og skjermkabel, kjøpe videokamera (eller bruke digital kameraet m/tv ut). Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Hei Jeg trenger en USB kabel som er minimum 10 m lang, men jeg finner ingen som selger lenger enn 3 m. Går det ann å skjøte flere kabeler eller forlenge på en eller annen måte? F.eks. bruke en UTP eller kanskje helst STP for å få riktig lengde? Den skal brukes til et webcam som overvåking på et barnerom. Har noen erfaring med å lage selv eller hvor lang kabel man kan bruke uten å få for mye tap(spenning eller båndbredde)? Ole. Jeg bruker selv USB kabel på 2x5 meter. Bruker en USB-hub imellom. Funker bra Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg bruker selv USB kabel på 2x5 meter. Bruker en USB-hub imellom. Funker bra "Forsterker" er vel egentlig det riktige å kalle det? Lenke til kommentar
TheChef Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Noe sånt går jo også an å vurdere: Sabrent USB-RJXT USB Over Cat5e or Cat6 Extender Adapter Dog bare USB 1.1 Mulig du finner USB 2.0 ved å søke litt :-) Endret 9. oktober 2008 av TheChef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå