Gå til innhold

Forlenge, evt. lage USB kabel

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger en USB kabel som er minimum 10 m lang, men jeg finner ingen som selger lenger enn 3 m.

Går det ann å skjøte flere kabeler eller forlenge på en eller annen måte? F.eks. bruke en UTP eller kanskje helst STP for å få riktig lengde?

Den skal brukes til et webcam som overvåking på et barnerom.

Har noen erfaring med å lage selv eller hvor lang kabel man kan bruke uten å få for mye tap(spenning eller båndbredde)?

Ole.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

usb-kabler kan ikke være lenger enn 5 meter. dette er definert i protokollen, og betyr at det ligger til grunn i bl.a. req/ack og slike ting, så jeg tror 10 meter uansett ikke vil gå. det du kan gjøre, er å kjøpe denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122417&cks=PRL

eventuelt kan du jo flytte på pc'en og kjøpe lang mus, tastatur og skjermkabel, kjøpe videokamera (eller bruke digital kameraet m/tv ut).

Lenke til kommentar
Hei

Jeg trenger en USB kabel som er minimum 10 m lang, men jeg finner ingen som selger lenger enn 3 m.

Går det ann å skjøte flere kabeler eller forlenge på en eller annen måte? F.eks. bruke en UTP eller kanskje helst STP for å få riktig lengde?

Den skal brukes til et webcam som overvåking på et barnerom.

Har noen erfaring med å lage selv eller hvor lang kabel man kan bruke uten å få for mye tap(spenning eller båndbredde)?

Ole.

Jeg bruker selv USB kabel på 2x5 meter. Bruker en USB-hub imellom. Funker bra :yes:

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...