toss Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 jeg trenger noen forslag til et program jeg kan lage.. har gått litt tom for ideer, så jeg tenkte å spørre her.. vet dett har vært oppe en gang før, men jeg kunne ikke finne det.. sorry.. jeg er ikke veldig god i programering, så det må ikke være for avansert.. takk for svar Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Noe du kan prøve å lage, hvis du da ikke har allerede gjort det, er f.eks en notepad klon, paint-klon o.l. Dette er aldeles greie prosjekter hvor du ganske enkelt kan lage bedre versjoner. Men du må nesten prøve å finne på noe som folk flest (eller iallefall noen) trenger. Jeg, f.eks holde på med å lage et kalender program, og har også i tankene å lage en måte å automatisere innleggingen av error-handler i VB-prosjekter. Det er sikkert heller ikke så dumt å prøve å lage en HTML-redigerer, eller kanskje en e-post leser (søk etter POP og SMTP protokollen). Altså, prøv bare å tenk på noe som du kunne tenke deg automatisert, kanskje hadde det vært en ide å prøve å lage et program som kan lese og poste i IPB-forum (som dette)? Sikkert mangen som kunne tenkt seg noe sånt. Lenke til kommentar
Gjest Medlem-42829 Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Du kunne vel lage en Clone av Visual Basic? høhø da ska du være god ja ;P Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Lag Clone av windows du neida, bare kødder. men du kan jo lage en avansert kalkulator eller en enkel nettleser Lenke til kommentar
toss Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 takk for svar.. tror jeg prøver på en slags kalkulator.. hvis det er noen som har flere forslag, så er det bare å skrive de.. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Forslag: MP3 spilleren min (en Thomson Lyra) er en eksepsjonell dum spiller, ettersom det ikke går ann å definere playlister. Måten å løse det på er å kopiere inn filene på MP3-spilleren i ønsket rekkefølge (vil jeg at "sang2.mp3" skal komme før "sang1.mp3" så må "sang2.mp3" kopieres før "sang1.mp3"). Dette er utrolig irriterende å gjøre manuelt siden man må kopiere fil for fil. Jeg tenke selv å skrive et program for det, men du kan få lov til å stjele idéen hvis du vil. Og ettersom jeg er på det helt grunnleggende stadiet i VB.net programmering (har relativt god peiling på VBA for Access og Excel), vil det helt sikkert ta litt tid for meg å skrive det og så kan jeg sikkert lære mye av deg hvis du lager det. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Forslag: Databse Designer (AppDesigner) Vektortegneprogram (Corel DRAW, Adobe Illustrator) Software 3D Engine MP3 Spiller Det pleier ikke være noe problem å finne på noe å lage, For tiden holder jeg på med et Syndicate aktig spill, jeg er akkurat ferdig med grafikkmotoren (skrevet i C++) og lager editorer i VB. Ingen ting er umulig, bare du tenker hardt og lenge nok før du starter. Jeg tenkte så hardt og lenge at jeg lærte meg C++. Endret 29. juli 2004 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå