Gå til innhold

Must-have mods - nytt liv i Morrowind!

Anbefalte innlegg

Jeg kunne anbefalt mye rart, men Wilderness 2 http://pumaman.zftp.com/pumamods.html

er jo litt kult da, jeg digger mye fisk i vannet i Morrowind.

"Thousands of real-world fish in various colors now inhabit the waters of the world. Over 80 species of fish! Fish have been carefully researched for name and so that only fresh water species appear in freshwater and saltwater fish appear in saltwater! Only coldwater fish are found in Soltheim"

Og mye fugler... " Now the skies of Vardenfell have flying birds, finally! These are eagles, crows, vultures, robins, and seagulls."

Quote fra lista "Psychology Studios (som utviklet disse to mod'ene) jobber også med Better Clothes,"

det er vel heller folka ved psychodog studios tenker jeg, de hadde lite og ingenting med utviklingen av Better Heads pluginen, annet enn at de fronta et Better Heads forum rett etter at Better Bodies 1.0 ble lagt ut, og hjalp Motoki med ansiktsfargene slik at de passet overens med BB kroppene. Motoki er han som er ansvarlig for at alle disse hodene (som ble valgt ut fra en masse forskjellige allerede utgitte plugins) ble samlet i den beryktede Better Heads plugin'en.

Quote fra BH CREDITS : Textures selected from released works by:

Allerleirauh, Wormgod, Don Salus, Hellkitty, Eternum, Nomad, Mantodea, Sheikizza, Astarsis, Zuldazug, Noviere, Silaria, CanadianIce, Motoki, Arathrax, and Gorg

Noen av Motoki sine BH relaterte mods finner en her http://www.thelys.org/mods.php?a=Motoki#Better_Heads

Det var opprinnelig et ambisjonsrikt prosjekt som hette Faces of Vvardenfell. Dette skiftet i sin tid navn til Better Heads for at folk skulle tro at prosjektet hadde tilknyttning til Better Bodies.

Psychodogstudios har vel fortsatt den gamle versjonen av Better Heads klar til nedlasting, men Better Heads forumet er fjerna fra sidene deres etter all pepperen BH fikk der pga en del "very ugly heads". Faces of Vvardenfell hjemmesida er

http://www.facesofvvardenfell.com/

Foretrekker Astarsis nydelige npc ansikter jeg da fremfor "Better Heads", for dem som kun vil ha nye ansikter til spillfiguren sin vil jeg anbefale ansiktene som Emma har lagd, (en del av ansiktene hennes bruker Better Heads ansikter som grunnlag, og MotokiMO har gitt gode tips underveis. Emma er ikke ferdig med alle rasene enda men det kommer nok. http://www.thelys.org/mods.php?a=Emma

;)

Endret av serenity valley
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK folkens i dag ble det rapportert fra JayProgrammer i GamersRoam forumet at det er virus i Wilderess 2.

"The Wilderness 2 mod available on Euro-RPG has set off my antivirus, saying the sound pigsqueal.wav in that mod contains the Win32: Trojano-284 virus."

"o. The version coming off of Fileplanet has the exact same virus in the exact same file and Puma Man needs to check his assets."

De som ikke opplever dette som problematisk, kan laste ned og oppleve mod'en som er et fint tilskudd til Morrowind.

Andre som vil vente kan ligge unna den nedlastinga til en ren versjon kanskje kommer ut. :whistle:

Endret av serenity valley
Lenke til kommentar
OK folkens i dag ble det rapportert fra JayProgrammer i GamersRoam forumet at det er virus i Wilderess 2.

"The Wilderness 2 mod available on Euro-RPG has set off my antivirus, saying the sound pigsqueal.wav in that mod contains the Win32: Trojano-284 virus."

"o. The version coming off of Fileplanet has the exact same virus in the exact same file and Puma Man needs to check his assets."

De som ikke opplever dette som problematisk, kan laste ned og oppleve mod'en som er et fint tilskudd til Morrowind.

Andre som vil vente kan ligge unna den nedlastinga til en ren versjon kanskje kommer ut. :whistle:

Takk for infoen! Har lagt til en advarsel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Veldig bra mod-veiviser

llasta ned en del nye mods jeg ikke ante fantes :D

terningkast: sterk femmer :cool:

prozac dette ruler

Tusen takk! Ros og klapp på skulderen er alltid velkomne! Gleder meg til Oblivion, hår håpe det blir like mange bra mods til det som til Morrowind! Hvis det trengs, selvfølgelig :p

Lenke til kommentar

Dette synes jeg var en så morsom, praktisk og i det hele tatt bra gjennomført liten mod, at den fortjener en plass her:

RT-Shot-01-t.jpg

RT-Shot-02-t.jpg

A woodsy looking tent-home. Carry it with you wherever you go. Pitch your tent while outside and you can enter your new cozy home. Exit and you'll be sent back to where you were when you made camp. Fairly heavy to carry, but decent storage options inside offset this. Purchase your tent from Ra'Virr the Trader.

Det veier totalt 150lbs, men du kan putte så mye du vil i det, uten at det veier noe mer. Kjempepraktisk

Last ned her

(Jeg liker ikke helt tendensene her. Før lette jeg opp forskjellige dungeons og slaktet diverse smuglere og beast, men nå drar jeg og hesten min på telttur i marka)

Endret av HMaster
Lenke til kommentar
Jeg har aldri lasta ned en mod før så jeg vet ikke hvordan jeg skal få den til å virke. Det jeg har prøvd er å åpne fila i winrar å bare overført filene til morrowing mappa er det rett eller? Jeg er ganske sikker på at det er feil men ikke slakt meg for det :D

*Finne fram kjøttøksa*

Neida, jeg skjønner godt at du ikke får det til, det er ikke lett hvis man aldri har gjort det før :no:

Hvis mod'en din bare inneholder plugin-filen (en .esp eller .esm-fil):

Flytt denne inn i Data Files-mappen, og neste gang du starter morrowind, trykk på Data Files og velg den nye modden.

Hvis modden inneholder andre filer/mapper enn selve plugin-filen:

Sammenlign mappene i mod'en med mappene i Data Files-mappen og du vil fort skjønne noe ;) Har mod'en en mappe med navnet Meshes skal denne i i Data Files-mappen der du installerte Morrowind, svar ja til å overskrive alle filer (de fleste mods gjør ikke det uansett). Har mod'en en Textures-mappe, gjør det samme, osv.

Hvis alt annet feiler: Les bruksanvisningen! (Readme-fil, de fleste mods har det. Den bør du lese uansett!! :yes:;) )

Håper dette var til hjelp!

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Noen som kan sende meg sharpened armor (med addon fix) og sharpened clothes?

Har ganske lyst på de, men euro-rpg har vært nede i 2 (?) uker snart. :hrm: Begynner å bli ganske irriterende.

Edit: Vil gjerne også få Green Morrowind. Har ikke gamespy account på fileplanet, så jeg kan ikke laste den ned fra Summit. :(

Takker for all hjelp!

Endret av Playmaster
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg la merke til at ingen har enda laget til en post om Veldion mod'en i morrowind!

Veldion starter med at når du har innstallert mod'en så dukker det opp vakter i Viveec, Balmora ++ Når du snakker med de så får du vite at de trennger hjelp på "Veldion". Du kan komme deg dit med å dra til Seyda Neen og ta en båt.

Du kommer til en stor by med mange quests og mye rare nye ting, de har for eksempel tatt seg den gleden (som jeg synst de kunne spart seg) å lage nye cliff racers, 2 stk, en som kalles for "frost racer" og en som kalles for "poison racer". Disse er utstyrte med spells..

Men hovedoppraget i veldion er å finne kongen deres som har forsvunnet på et mystisk vis.. Selve veldion området er mest høye fjell og dype catacombs med mange nye spennende skapninger og ting.

Veldion Trailer

Ofisielle hjemmeside

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...