Gå til innhold

Must-have mods - nytt liv i Morrowind!

Anbefalte innlegg

Hmm.. Innstalerte disse modene nå:

- Better Heads

- Better Bodies

- Rhedd's heads

- De 3 visual pakkene (startet med 2.11, så 2.2, og XT til slutt)

- Atmospheric Sound Effects 3.04

Men kan ikke si jeg merker store forskjellen... Har jeg gjort det riktig? Skal bare ekstrakteres til "Data Files", sant?

Skal nevnes at det er første gangen jeg prøver Morrowind... Spilte 10 min uten mods, så innstalerte jeg disse.. Kan jo bare være at de mange timene foran Oblivion har blendet meg... :p

EDIT:

Fant ut av det =) Måtte jo aktivere de i "Data Files" først :D Ansiktene ble jo en million ganger bedre! Men var det enesete jeg la merke til, er vel fordi jeg ikke har spilt det noe serlig... =)

EDIT2: Slenger med et bilde fra "Data Files", er dette riktig? Synes ikke å finne den for landskap... Regner med de andre er standard?

post-70600-1145379939_thumb.jpg

Endret av klomp1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Argh! Jeg skrev et langt og godt inlegg for gjennomgang av installasjon av mod-ene, minimerte browseren et lite sekund, og så var det vekk. Oh well. Jeg ser at du har fått det meste til nå, men det ser ut til at du ikke har pakket ut Atmospheric Sound Effects til riktig sted. Det skal være to esp-filer med - AtmosphericSoundEffects-3.0.esp og AtmosphericSoundEffects-3.0-Tribunal.esp. Du skal hake av én av dem - har du Tribunal, velger du den.

Du må også kjøre MiNi.exe. Først, klikk på den grønne pilen nederst for å lage en backup av den nåværende (originale) ini-filen. Deretter klikker du på arket med en penn over (til høyre). Pass på at "ase30-apply" er valgt i listen til venstre når du gjør dette.

Angående Visual Packs: Du skal pakke dem ut slik at alle de mange filene havner under "Textures"-mappen (i Data Files). Det skal altså ligge ganske mange filer i den mappen. Det skal ikke være en textures-mappe i Textures-mappen, da er det gjort galt.

Edit: Visual Packs er rene teksturer, og har ikke noen plugin-fil som må aktiveres.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Argh! Jeg skrev et langt og godt inlegg for gjennomgang av installasjon av mod-ene, minimerte browseren et lite sekund, og så var det vekk. Oh well. Jeg ser at du har fått det meste til nå, men det ser ut til at du ikke har pakket ut Atmospheric Sound Effects til riktig sted. Det skal være to esp-filer med - AtmosphericSoundEffects-3.0.esp og AtmosphericSoundEffects-3.0-Tribunal.esp. Du skal hake av én av dem - har du Tribunal, velger du den.

Du må også kjøre MiNi.exe. Først, klikk på den grønne pilen nederst for å lage en backup av den nåværende (originale) ini-filen. Deretter klikker du på arket med en penn over (til høyre). Pass på at "ase30-apply" er valgt i listen til venstre når du gjør dette.

Angående Visual Packs: Du skal pakke dem ut slik at alle de mange filene havner under "Textures"-mappen (i Data Files). Det skal altså ligge ganske mange filer i den mappen. Det skal ikke være en textures-mappe i Textures-mappen, da er det gjort galt.

Edit: Visual Packs er rene teksturer, og har ikke noen plugin-fil som må aktiveres.

5944051[/snapback]

Den er grei... Det ligger en mill filer i textures mappa, så da er det nok bare jeg som ikke ser forskjellen :p =)

Takk for hjelpen! =)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Oppfordrer alle til å komme med forslag til flere/lignende mods, eller

nyere versjoner av en jeg har nevnt her! :thumbup:

Og si for all del fra om linker som ikke virker!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Linken til puma man modene funker ikke.......

Lenke til kommentar
Linken til puma man modene funker ikke.......

6202714[/snapback]

Da var den linken fjernet. Det var en samleside for mods, og jeg har ikke oversikt over hva som fantes der, så jeg kan ikke erstatte linkene. De fleste finnes nok på andre mod-sider.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri lasta ned en mod før så jeg vet ikke hvordan jeg skal få den til å virke. Det jeg har prøvd er å åpne fila i winrar å bare overført filene til morrowing mappa er det rett eller? Jeg er ganske sikker på at det er feil men ikke slakt meg for det :D

*Finne fram kjøttøksa*

Neida, jeg skjønner godt at du ikke får det til, det er ikke lett hvis man aldri har gjort det før :no:

Hvis mod'en din bare inneholder plugin-filen (en .esp eller .esm-fil):

Flytt denne inn i Data Files-mappen, og neste gang du starter morrowind, trykk på Data Files og velg den nye modden.

Hvis modden inneholder andre filer/mapper enn selve plugin-filen:

Sammenlign mappene i mod'en med mappene i Data Files-mappen og du vil fort skjønne noe ;) Har mod'en en mappe med navnet Meshes skal denne i i Data Files-mappen der du installerte Morrowind, svar ja til å overskrive alle filer (de fleste mods gjør ikke det uansett). Har mod'en en Textures-mappe, gjør det samme, osv.

Hvis alt annet feiler: Les bruksanvisningen! (Readme-fil, de fleste mods har det. Den bør du lese uansett!! :yes:;) )

Håper dette var til hjelp!

2926430[/snapback]

OK...

hvordan velger jeg datafiles??

I spillet eller på autokjør når jeg putter i cd'n??

Det kommer nemlig ikke noen autokjør opp

Lenke til kommentar
hvordan velger jeg datafiles??

I spillet eller på autokjør når jeg putter i cd'n??

Det kommer nemlig ikke noen autokjør opp

6204443[/snapback]

Du gjør det i Morrowind-launcheren. Det er den filen som heter "Morrowind Launcher.exe", og som finnes i mappen der du installerte Morrowind. Lag en snarvei til launcheren heller til Morrowind.exe, som bare starter spillet direkte.

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg bloodmoon og tribunial til og funke :thumbup:

MEN når jeg har plugings aktiv så kommer det en feil når jeg starter spiller ...

Står at den ikke finner master files til noen av plugingsene men de er aktivert (master files)

Hva skal jeg gjør ?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Prøver laste ned, kommer de forbanna idiotiske å griske fileplanet skaL ha meg til å betale for det...

Noen måte å få dette gratis på? Mener da moddene som better heads osv.

Ok fant ut nå. Funker visst bra å scrolle ned hele siden av å til.. :whistle:

Pokker er fortvilet nå, lasted ned den der better heads modden.

Leser readme saken, men forstår ikke den drit, er jo flere hundre filer der, hvor i pokker skal dem alle!?! Er jo helt umulig, er det ikke med noen install fil eller noe?

Endret av genetex
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Fant ut att jeg ville prøve Morrowind her om dagen. :D Så tenkte jeg å laste ned noen mods. Fant denne topicen her, men mesteparten av linkene er ødelagt, ellers så måtte man betale.

Her er noen sider som kanskje kan hjelpe :)

Rhedd Heads

Atmospheric Sound Effects 3.0

Khalazza Productions Her finner du Bla. Classical Monsters Replacer 1.0, Morrowind Visual Pack 2.11, og Morrowind Visual Pack 2.2

Gode mod sider: (finner det meste her) :!:

morrowind-mod.com

Eric Melnibone and The Elder Scrolls

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...