dimdal Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Howdy, Hvordan kan jeg parse tekst som legges inn i en sql tabell fra en html-form og som så gjengis på en side? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Skjønte ikke helt hva du mente. Kan du utdype hva du mener med å "parse tekst"? Lenke til kommentar
magh Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Du kan bruke f.eks. regular expressions("regexp") eller strstr-funksjonen. Kommer an på hva du vil oppnå. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Hvordan vil du parse'e den? Du bruker mysql_escape_string() for å fjerne farlig tegn. strip_tags() for å fjerne html koder ereg() eller preg_match() for å sjekke tegn som brukes. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) Vel.. okey, jeg vil at det skal være så og så mange characters på hver linje.. ( altså en maxcharacter før newline. ) Er litt sparsom på informasjon her, men kort og godt, det er det jeg vil.. Endret 26. juli 2004 av dimdal Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Akkurat det jeg leita etter! Takker og bukker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå