Elwiz Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Etter at min elskede Fortron/source 350W tok kvelden etter for mye kaffe , sitter jeg igjen med en simpel Qtec 450w Problemet her er som følger: Skulle rense viftene i den, og skrudde opp, skrudde ut og rensa viftene. problemet er at når jeg skrudde den sammen igjen funka ikke noen av viftene i den Har testa viftene i andre psu'er og de er ikke ødelagt, har oxo testa andre vifter i den men det er ikke liv 0v på tilkoblingspunktene til viftene. psu'en er det liv i da, virker bare som om tilkoblingspunktene for viftenen har takka for seg Spørsmålet er som følger: Åssen kan jeg få liv i viftene igjen? kan jeg ta strøm til dem direkte fra molex kontaktene? eller noe anna sted på kretskortet i psu? tar imot alle tips med takk MVH Christer Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Viftene kan fint kobles på molex kontakt. Den ene vifta mi bruker det. Var nødt til å bytte etter at lageret i den ene vifta begynte å hyle. Foresten en Q-Tec 550W Men er du sikker på at resten av PSUen er i orden da ettersom det er 0V på koblingspunktene? Lenke til kommentar
Elwiz Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 ja, er rimelig sikker, "tjuvkobla den" og målte på molex kontaktene, leverte det den skal levere har ikke rota rundt med noe anna i den, bare tatt ut og rensa viftene(gjort det 100 ganger før) og når jeg skulle skru den sammen igjen var viftene dau Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Går fint å bare la viften få strøm utenfra PSU ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå