Gå til innhold

Ja, det er (desverre) en q-tec

Anbefalte innlegg

Etter at min elskede Fortron/source 350W tok kvelden etter for mye kaffe :cry: , sitter jeg igjen med en simpel Qtec 450w :no:

Problemet her er som følger:

Skulle rense viftene i den, og skrudde opp, skrudde ut og rensa viftene. problemet er at når jeg skrudde den sammen igjen funka ikke noen av viftene i den :no: Har testa viftene i andre psu'er og de er ikke ødelagt, har oxo testa andre vifter i den men det er ikke liv :cry: 0v på tilkoblingspunktene til viftene. psu'en er det liv i da, virker bare som om tilkoblingspunktene for viftenen har takka for seg :hrm:

Spørsmålet er som følger:

Åssen kan jeg få liv i viftene igjen? kan jeg ta strøm til dem direkte fra molex kontaktene? :hmm: eller noe anna sted på kretskortet i psu? tar imot alle tips med takk :)

MVH

Christer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viftene kan fint kobles på molex kontakt.

Den ene vifta mi bruker det.

Var nødt til å bytte etter at lageret i den ene vifta begynte å hyle.

Foresten en Q-Tec 550W

Men er du sikker på at resten av PSUen er i orden da ettersom det er 0V på koblingspunktene?

Lenke til kommentar

ja, er rimelig sikker, "tjuvkobla den" og målte på molex kontaktene, leverte det den skal levere :thumbup: har ikke rota rundt med noe anna i den, bare tatt ut og rensa viftene(gjort det 100 ganger før) og når jeg skulle skru den sammen igjen var viftene dau :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...