jastroem Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Hei. Jeg har noen gamle video filmer som jeg kunne tenkt meg å få inn på pc'en og over på dvd plater. Hva slags utstyr trenger jeg til dette? Hvordan kan dette gjøres? Selv har jeg ikke ringeste anelse. Jan Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Enkleste er å kjøpe en stasjonær DVD brenner, for stuebruk. Minimum stress. - Ellers så kan du kjøpe et dyrere TV-inn kort og gjøre alt på pcen. Men det vil nok være mere mas, selv om resultatet sikkert blir bedre (og du kan lage skikkelige menyer helt selv osv.) Lenke til kommentar
jastroem Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 Enkleste er å kjøpe en stasjonær DVD brenner, for stuebruk. Minimum stress. - Ellers så kan du kjøpe et dyrere TV-inn kort og gjøre alt på pcen. Men det vil nok være mere mas, selv om resultatet sikkert blir bedre (og du kan lage skikkelige menyer helt selv osv.) takker for svar. Et Tv inn kort? Kan jeg da koble video maskinen direkte til TV inn kortet, og lese den av med rette programvaren?. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Jastroem, ja det kan du (mao koble video-ut fra VHS maskinen til video-inn på TV-kortet - forutsatt riktig TV kort selvsagt). Men når du i det hele tatt stiller spørsmålet så tenk deg om to ganger før du setter i gang: Hvis du koser deg med å fikle med programvare, oppsett, kabling osv. så er det gøy å gjøre dette på PC. Men hvis du har anledning, og sluttproduktet (hastighet først og fremst, men kanskje også kvalitet) er viktigst så overvei nøye Velmonts råd. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Kan jo bruke en del av dagens digitale videokamera også. Så om du likevel må ut med en del penger, kan vet vel være likegreit å kjøpe seg et digitalt videokamera? Ihvertfall på den måten jeg digitaliserer mine gamle vhs opptak Lenke til kommentar
skaven Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Da kan denne anbefales: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124316&cks=SER Broderen har en slik og den fungerer perfekt til ditt formål. Er også en 6 pin Firewire i fornten slik at alle i.LINK kompatible filmkamera kan legges digitalt over. (Kan kopiere dvd-filmer også,, ser ut som at Macrovision er slått av...:==) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå