Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

\\enpc is not accessable.

Anbefalte innlegg

Det er et lite LAN på gang her nå, vi får spillt, vi kommer på nettet, vi finner hverandre på nettverket, men et ganske plagsomt problem oppstår ganske enkelt når vi skal inn på hverandres PCer for å hente over filer. Dette gjelder ALLE maskine på nettverket her. Feilmeldingen som oppstår er som følgende:

feilmelding.JPG

Noen som kan fortelle hvordan dette kan fikses?

Takk for all hjelp!

Mvh.

Zodux

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med oss som kjører XP Pro og får den samme meldinga...?

Plager vettet av meg, noen jeg har snakket med foreslo å deaktivere brannmuren, men det ser jeg ikke vitsen med...

Kjører trådløs adsl-router med 2 pc'er koplet på, internett funker fint, finner den andre pc'en og vice versa, men kommer ikke inn for å hente/lagre filer!

Kan noen hjelpe oss med dette...?

EDIT: Admin rettigheter på begge pc'ene...

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar

I workgroupen min (xp-pro) har alle familiemedlemmene

sine kontoer lagt inn på samtlige pc'er med identisk account navn passord .

Kan mappe opp hvilken som helst med \\computername\c$

Slipper å spesifisere different "workgroupnavn\Administrator" + psw og det ved tilkopling . Printer er delt og okay for alle .

Alle påslåtte share er synlig i network places\workgroup.

Lenke til kommentar

Jeg har og kommet borti dette problemet mang en gang, men spesielt her hjemme, og fant en løsning som fungerte for meg. Faderns pc har jeg aldri kommet inn på mens jeg og brodern sharer stadig. Det som ble gjort:

-Local area connection properties -> tcp/ip properties -> advanced -> WINS -> "enable netbios over tcp/ip" OG siden bror har satt opp WINS server skrev jeg inn addressen

-Installerte IPX protokollen. Etter installasjon heter den "NWLink IPX/SPX/NetBios Compatible Transport Protocol". "NWLink Netbios" dukker da også opp i vinduet over installerte protokoller og klienter...

Om en trenger WINS opplegget vet jeg ikke, tror netbios er alt du trenger. For som det står under forklaring til NWLink Netbios:

Enables Novell NetBIOS packets to be sendt between a NetWare server running Novell NetBios and a Windows computer, or between to Windows computers

Håper det funker for deg og! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...