Gå til innhold

Overhodet mulig med 9800/X800 i et 230W kabinett?

Anbefalte innlegg

Har et lite m-atx kabinett med 230W power, som passer veldig pent i pc-holdern under pulten. Men, hvor langt kan jeg tøye disse watt'ene?? Kan nemlig bli vanskelig å bytte PSU, da en "vanlig" size er så stor at cd-rommen ikke går helt inn....

Planen var å skaffe en mobile athlon på 35w og klokke den, hvis det lar seg gjøre på noe vis. Men, siden jeg sitter på et 9000Pro hadde det vært artig å oppgradert til 9800, evt X800 hvis jeg får rana en bank innen rimelig tid. Men, dette tror jeg vil bli vel hardt for mitt usle 230 Chieftec PSU. I tillegg skal jeg kun ha en disk og en cd-rom.

Kan det overhodet la seg gjøre? Eller må jeg bite i det sure eplet og bytte til mitt gamle midi-tower, og samtidig sette i en stillere psu i det??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  N_R skrev:
Planen var å skaffe en mobile athlon på 35w og klokke den, hvis det lar seg gjøre på noe vis. Men, siden jeg sitter på et 9000Pro hadde det vært artig å oppgradert til 9800, evt X800 hvis jeg får rana en bank innen rimelig tid. Men, dette tror jeg vil bli vel hardt for mitt usle 230 Chieftec PSU. I tillegg skal jeg kun ha en disk og en cd-rom.

Det er å tyne wattene langt ja. Men jeg tror det skal gå dersom du unngår å overklokke noe. Den 35W'eren er nok et smart valg for å få ned effekten men det blir litt bakvendt å øke effekten på den til 70-100W ved å overklokke.

Tror jeg heller ville satset på en løsning med relativt lav effekt på både GPU og CPU. F.eks AthlonXP-M 35W og Radeon 9600XT og overklokket disse moderat. (mest mulig med FSB og ram og minst mulig på totalt MHz på CPU og GPU. Dette gir et godt kompromiss mellom lavt strømforbruk og bra ytelse)

Lenke til kommentar

Japp, men jeg føler nesten at jeg nærmest må opp på 9800-nivå før det er noe vits å oppgradere kortet. 9600XT er jo i praksis nesten like dyrt, og et stykke unna i ytelse.

XP-M skulle jeg uansett ha for å klokke, ikke for å spare watt. Men, skulle den klare seg med noen ampere mindre i året så gjør jo ikke det noe.

Men, jeg gjør et forsøk, så får det bære eller briste!! :!: ...funker det ikke å klokke saken så får jeg bare kjøre den på vanlig 2400+, ikke noe kjempekrise tror jeg.

Lenke til kommentar

hehe hvis du har en ekstra disk og en power-hungry P4 3.0 (fra speccen din??) så bør det vel være håp for meg også!

..så da er XP-M allerede på vei, får vente litt med å bestille grafikkort, skal man ha noe x800-basert så kommer de vel ikke før i september uansett... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...