Gå til innhold

stille pc, flere forslag?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå et Chieftech fullltower som står og uler i et sett.. ser meg grådig lei av dette, og har funnet ut at jeg skal satse litt mer på skolen.. ;) (begynner på vgs nå..)

så lan og slikt, blir det nok litt mindre av, så chieftech'n(modda seff! :D ) må gå har jeg funnet ut..

tenkte litt på [url="http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=112166&s=sc"]AVANTECH[/url] kabinetteet, da dette har fått nyydelige kritikker på blandt annet ocshoot..

det som skal inn er:
-xp2100+hk
-brenner og dvd
-viftestyring
-3 disker(med gummioppheng seff :D)
-støydempingsmatter..
-heatpipe til gpu, chipsett
-1x 120mm vifte i front, +2 x80mm bak

har en Aero 7 Lite til cpu, og denne er knap hørbar på laveste nivå.. :thumbup:

har ingen intensjon om å bytte psu fra chieftechen min, så ingen forslag der i gården.. ;)

alle vifter skal monteres i strikk(eller lingnende oppheng), så håper at det ikke kommer så mye støy derfra heller...

men er det noe jeg har glemt mon tro? up 2 u! :cool:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vannkjøling, er jo ikke synonymt med stillhet, alle viftene blir du jo ikke kvitt uansett.. :mad: (koster mye, klokker ikke.. konklusjon: neppe)

men hvis støydempingsmatter ikke hjelper mye, er det vel ikke noe vits i å kjøpe det nei.. ;)

ikke ræva full av cash for øyeblikket heller, håper å få det når chieftech'n blir "lagt" ut for salg.. skal selge det til en kamerat som i raseri slo til det gamle kabinettet med balltre.. :ermm: tro det eller ei, emn ikkno hw ble skadet.. :dontgetit:

ny form for casemod.. balltre+

gal gutt= store bulker og sidedører som ikke passer! :!:

selger en skyhawk til en dude som ikke har satt foten inn i den teknologiske verden enda.. håper på 4-500 for det, noe jeg ganske sikkert får.. :D

Lenke til kommentar
vannkjøling, er jo ikke synonymt med stillhet, alle viftene blir du jo ikke kvitt uansett.. :mad: (koster mye, klokker ikke.. konklusjon: neppe)

men hvis støydempingsmatter ikke hjelper mye, er det vel ikke noe vits i å kjøpe det nei.. ;)

ikke ræva full av cash for øyeblikket heller, håper å få det når chieftech'n blir "lagt" ut for salg.. skal selge det til en kamerat som i raseri slo til det gamle kabinettet med balltre.. :ermm: tro det eller ei, emn ikkno hw ble skadet.. :dontgetit:

ny form for casemod.. balltre+

gal gutt= store bulker og sidedører som ikke passer! :!:

selger en skyhawk til en dude som ikke har satt foten inn i den teknologiske verden enda.. håper på 4-500 for det, noe jeg ganske sikkert får.. :D

lol

funket pcn etterpå ??

Lenke til kommentar

orker ikke hjemmelaga vannkjøling nå.. :roll:

tar mye tid, noe jeg føler at jeg har alt for lite av i ferien.. ;)

poenget er at jeg ikke skal ha så mye "dill" i kassa, så i mine kretser, er vattenkjyl mer for "wow" en for kjøling.. :roll:

tror ikke jeg gidder å lage plexi(elns) på denne, da jeg har modda filserver som havner i skapet.. ;)

pc'n skal vel høyst sannsyndelig plasseres inne i et skrivebord, men det skal bråke så lite at jeg får sove.. :thumbup:

jeg er ev den typen som innbiller meg at routeren bråker, for å så skru den av for å så falle i søvn.. :p

Lenke til kommentar

det jeg ville ha gjort var:

heng hd opp i en sykkelslange , disse kan du få på sykkelverksted (du får disse gratis om du spør etter en med hull i).

så spanderer du 2 Slike på deg selv, sammen med en viftestyring (en vifte burde blåse inn og en ut)

og det er også STERKT anbefalt og skru av pc'n om natta. siden du såver helt utroligt mye bedre om det er TOTALT lydstille enn om det er litt lyd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...