Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefaling av nytt adsl modem

Anbefalte innlegg

På fredag sluttet adsl-linjen min å fungere O: fikk en mann fra bravida til å komme bort da jeg ikke klarte å finne feilen selv, og han fant da ut at modemet mitt hadde tatt kvelden. Derfor lurer jeg på om det er noen som har noen anbefalinger på adsl-modemer. Ble anbefalt CellPoint av bravida, men jeg har ikke kunnet finne noen forhanldere av det i norge. Så også et billion modem/ruter på komplett, men det hadde kun en ubekreftet dato på 2004-08-24 og jeg har ikke lyst til å vente så lenge på å få linjen min opp igjen. Vel, fyr løs med anbefalinger :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de fleste ADSL modem har 1 års garanti.

Leverandøren din kan som oftest selge deg et modem / gjør-det-selv pakke til en gunstig pris, serlig med tanke på frakt osv.

De gamle zyxel modemene er helt excelente, thomson modemet er litt så som så men har mye kule features som er lett å komme til (http://10.0.0.138).

Mpx fører Zyxel modem; hva de ønsker at du skal kjøpe med sine noe forvirrende forklaringer på siden er noe uvist (For telenor / ikke for telenor osv) men zyxel er generelt knallbra greier.

Klarer som regel å synce opp linje som thomson/alcatel ikke får til.

Modemet bravidamannen du snakket med heter forøvrig Lucent Cellpipe og er et helt ok modem men har visse kvalitetsissues.

Lenke til kommentar

Nei, jeg gidder ikke kjøpe noe brukt. Det gamle modemet er ganske gammelt, et modem jeg fikk da jeg hadde telenor. Da jeg bestillte ny linje, bestilte jeg uten modem ;] Jeg kan få et nytt av leverandøren min ja, men jeg gidder ikke kjøpe et modem av dem for 1199 som koster 599 på Telekiosken :yes: Ellers hadde jeg blitt veldig glad om noen gadd å slenge ut url til eventuelle forslag ;] Sitter nå med et Thompson (Alcatel) Speedtouch 510i men jeg får ikke koblet sammen med routeren min, sikkert p.g.a at den har innebygd router (:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...