Gå til innhold

Vibrerende skjermbilde irriterende

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe...

Det problemet har du ikke om u hadde kjøpt en Tft skjerm, men kanskje en dø pixel :p

Men hva er det som er problemet til folk i dag? Her poster en som har et problem og så svarer noen med slikt piss? Tidligere i dag så prøvde jeg å hjelpe en med problemer og så ble han frekk i trynet overfor meg? HVA ER DET MED SYSTEMET?!? ARGH!

Ah. Det føltes bedre.

Når det gjelder trådstarter så tror jeg at jeg ville ha prøvd å flytte litt på skjermen, skifte strømuttak, evt. kjøpe en strømskinne med innebygget filter.

-KJ

Lenke til kommentar

Dirrende skjermbilde kommer mest sansynlig fra elektromagnetiske felt.

På Rana Metall i Mo I Rana går skjermbildet rundt på skjermene grunnet det kraftige elektromagnetiske feltet fra ovnene.

Elektroniske trafoer til spotlight leverer ut en pulserende spenning på 22khz og kan også lage EMC dersom det ikke er lagt riktig.

Er lengden på kablene fra trafoen lengere en 2 meter blir kablene store støysendere.

Høyspent i nærheten hjelper også på.

Har du dimmere fra Biltema eller andre billigmerker lager de også EMC til omgivelsene.

Det kan jo også vere det at skjermen holder på å ta kveld så lykke til.

Lenke til kommentar

Det hjalp ikke å prøve forskjellige frekvenser, vibrerer fortsatt.

En annen ting er at skjermer som blir koblet opp på skjermutgang 2 viser et skikkelig forvrengt bilde. det blir rare farger og litt forvrengt. det er DVI utgang så jeg må bruke en slik overgang. kan det være en sammenheng mellom disse to problemene? Har et Gainward GeforceFX 5200 GS.

Har ikke elektrisk varme i gulvet eller noe sånt.

spørs om jeg skal mase på mamoz (skjermen) eller kortet (ioshop, tror jeg) da

Edit: Takk for masse svar da! kjekt å vite at det er hjelp å få!

Endret av Armitage2
Lenke til kommentar

Antar att du alerede har prøvd "dagauss" (avmagnitisere) funksjonen på skjermen og att du har prød og knote litt rundt i kjermmenyen (den som kommer når du trykker på menyknappen på skermen).

Det kan hende at alle instilingene du hadde der du bodde før har blitt satt til standard siden sikkert har nappa ut kantakten til skjermen din da du flytta.

Lenke til kommentar

har du noen mobilladere eller andre strømomformere nærme skjermen? feks høytalere med innebygd strømforsyning?

prøv å flytt/ta ut strømmen til alt annet en skjermen og pcen og se hva resultatet blir. evt flytt pc og skjerm til et annet rom og prøv igjen..

hvordan er forresten radio/tv-signalene der? hvis de og er forstyrret kan det være noe støy som er utenfor/rundt leiligheten din

Lenke til kommentar

Nede i kjelleren her jeg holder til går det ikke ann å bruke ctr skjermer.

Har prøvd 3 forskjellige som virker oppe ellers. Skikkelig vibrerende bilde som gjør at jeg får vondt i hodet etter 10min. Heldigvis fungerer det fint med lcd skjerm da. Ellers har jeg varme i gulvet, store høytalere i nærheten, isdn\vanlig pluss tv tilkobling rett under skrivepulten. Begynner nesten å bli litt beskymret for egen helse :p

Prøvd å flytte pc'en til en annen plass i huset for å se om det er de samme forstyrrelsene der ?

Lenke til kommentar

Har samme problemet med skjermen min, men det skjer på alle oppløsninger under 800*600. Så for min del kommer skjermen til å bli sendt tilbake på reparasjon (den har også problemer med vertikale linjer som kurver seg noe).

Prøv forskjellige oppløsninger, er problemet ved alle så kan du jo prøve å se om det endrer seg med et filter på strømlinjen (ups, eventuelt disse strømkontaktene som kommer spesielt med det) og se om det endrer seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...