vegge Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Jeg har... 1 stk Crystal Orb 2 stk blå kjøleribber fra Thermaltake (alt blir selvsagt planslipt!) Arctic Silver Thermal Adhesive ...og dette må jeg altså feste på skjermkortet mitt med termisk lim. Jeg lurer bare litt på monteringen. Har lest litt på forumet og i guider, men er litt i tvil om den termiske limen. For det første; bør jeg blande det ut med as3 hvis jeg planlegger å demontere sakene en gang i fremtiden? Eller klarer jeg det uten en slik blanding? Hvor mye as3 i forhold til den termiske limen trenger jeg da? For det andre; skal jeg ta termisk lim på hele ribba? Bare på rambrikkene? Kanskje bare noen steder på ribba? Eller termisk lim på de to ytterste og as3 på de i midten? For det tredje; må jeg være rask med monteringen? Den termiske limen har et såkalt "pot life" på ca. 4 min... Vær så snill og si hva dere har gjort. Eventuelt hva dere anbefaler meg. I følge Arctic Silvers webside "There is a very good chance that any components you attach with Arctic Silver Thermal Adhesive will stay attached forever. Så jeg vil gjerne gjøre det rett første gangen :smile: Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Les manualen til Articsilver lim på AS sine hjemmesider. Du MÅ ikke blande med vanlig AS. En kort guide, slik jeg gjorde på MOSFETet mitt: 1. Tok maskeringsteip på toppen av MOSFETet(chipen) 2. Smelta vaslin(silikon kan brukes) brukte plastpinnen som følgte med til å dra det ut over alle pinene på MOSFetet. 3. Lot det stivne 4. Tok av maskeringsteipen. 5. Renset chipen med niseks og Q-tips. 6. Blandet godt lik mengde av de to lima på et ark. 7. Brukte en plastting til å påføre en liten "klatt" med AS lim. 8. Brukte et tapetknivblad til å fordele det helt likt. Tar vekk overskuddet, det skal være et 2mm tynt lag. 9. Påfører den planslipte/og rensa aluminiumsribben. 10. Klar for ekstrem voltage på MOSFETet!! Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Les manualen til Articsilver lim på AS sine hjemmesider. Du MÅ ikke blande med vanlig AS. En kort guide, slik jeg gjorde på MOSFETet mitt: 1. Tok maskeringsteip på toppen av MOSFETet(chipen) 2. Smelta vaslin(silikon kan brukes) brukte plastpinnen som følgte med til å dra det ut over alle pinene på MOSFetet. 3. Lot det stivne 4. Tok av maskeringsteipen. 5. Renset chipen med niseks og Q-tips. 6. Blandet godt lik mengde av de to lima på et ark. 7. Brukte en plastting til å påføre en liten "klatt" med AS lim. 8. Brukte et tapetknivblad til å fordele det helt likt. Tar vekk overskuddet, det skal være et 2mm tynt lag. 9. Påfører den planslipte/og rensa aluminiumsribben. 10. Klar for ekstrem voltage på MOSFETet!! Lenke til kommentar
vegge Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Jeg har dessverre ikke silikon tilgjengelig. Hva kan jeg ellers bruke? Smelta vaselin? Forklar! Andre ting? Kom med tips, ellers blir det kanskje montering uten beskyttelse på pinnene på rambrikkene... håper skjermkortet overlever! :smile: Lenke til kommentar
vegge Skrevet 26. april 2002 Forfatter Del Skrevet 26. april 2002 Vel, nå er skjermkortet ferdig modifisert og maskinen sviver ennå. Resultater og slikt kommer senere. Her er hva jeg gjorde: 1. Gikk ned til Statoil og kjøpte en tube silikon til 79 kr... 2. Fulgte instruksjonene på Arctic Silvers webside. 3. Tok as3 på de to rambrikkene i midten og as lim på de to ytterse. Ellers ble Crystal Orb-en festet med as lim den også. 4. Det gjenstår å klokke kortet... Egentlig gjør jeg ikke dette fordi jeg trenger det. Mitt Geforce 2MX400 kort burde jeg heller ha byttet ut. Men det er alltid gøy å presse komponentene litt ekstra. Så lærer en masse i samme slengen. Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
CpUIII Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Den vifta, kjøleribbene og limet er dritbra Mitt gf3ti 200 asus ble 14C kaldere. Så nå kjører det på chip275 mem578 org 175 400 Det er en bra løsning++ PIII 800@840 dårlig ram 256mb ram Asus gf3 ti200 crystal orb Thermaltake ribber og en drøss med vifter Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 simiden er du klar over hvor mye 2mm er??(ta en linja og kikk) hvis du putter 2mm lag med lim på en ting.. og trykker tingen du skal lime fast ned på chippen så vil det jo TYTE ut masse lim. [ Denne Melding var redigert av: fUsiOn på 2002-05-10 13:51 ] Lenke til kommentar
vegge Skrevet 10. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2002 Laget forresten en liten artikkel om skjermkortmodifiseringa på hjemmesiden min. De blå kjøleribbene passet egentlig ikke helt på rambrikkene, men klarte allikevel å klokke Geforce 2MX400 kortet mitt litt lenger... Tror derimot det snart er på tide å bytte det ut... Men jeg tror jeg venter til etter sommeren. Da skal det handles mange nye komponenter... Kom gjerne med kommentarer angående kjøleprosjektet mitt! Hmm... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå