Gå til innhold

Nytt design på siden min

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lagd et nytt design på siden min for et par uker siden, og lurer på hva dere syns om den. Jeg jev at det er en del skrivefeil i den, men de skal jeg ordne opp i etter hvert.

Du kan se siden min ved å trykke HER!

Mvh. Daniel

Skriv gjerne i gjesteboka mi!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager. Denne syns jeg ikke var så fin.

• <meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0"> <- Dette ser man i koden. <font>-tagger over alt, og de er ikke en gang lukket med </font>. Jeg kunne nevne mye mer om koden, men det ville bli en for lang post. Jeg vil anbefale deg å lære CSS, og bruke HTML for hva det betyr; HyperText Markup Language
  • Du har plagsomme bakgrunner på alle sidene, og teksten er i alle regnbuens farger. Ikke fint.
  • Glemte å nevne frames i første punkt der. Heller ikke bra. Dessuten er det ikke nødvendig å bruke frames på denne siden. Som sagt, lær deg heller HTML og CSS skikkelig
  • Ellers består siden av grafikk i relativt dårlig grafikk, og denne er heller ikke særlig spennende. (Resizer du bilder i HTML?)

Beklager om det ble mye negativt, men det er nå en gang sånn det er. Som sagt to ganger tidligere, lær deg HTML og CSS skikkelig, og legg vekk Frontpage/skriv koden selv i FP og ikke bruk WYSIWYG-delen av denne.

» Oppslagsverk over artikler

» HTMLdog

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

I second all Mr. Berg said.

------

+

Sjønner ikke hvorfor du skryter sann av at siden er "programmert" med html osv når du selv bruker frontpage til å lage siden din...

+

Fjern de bakgrunnene dine, det er bare unødvendig. Hold deg til plaine farger, visst du ikke klarer å lage bedre enn dette. I det minste bruk mindre SJOKK farger.

Kanskje litt hard kritikk, men det var ivertfall min oppriktige mening. ;)

Lenke til kommentar

*kremt* er ikkje sikker på korleis eg skal sei dette, så eg gjør det på rett-fram måten.

Den sida var "mindre pen", og du burde nok bruke litt tid på å faktisk lære deg HTML - i lag med CSS.

Deretter burde du bruke en slags form for code view i den forferdelige WYSIWYG editoren du bruker. Samt prøve å holde visse design-normer ;)

En del av innholdet var også litt... hm.. rart?

Sorry, men ærlighet varer lengst.

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Det jeg har brukt frontpage til er ikke å lage selve siden, men å se etter skrivefeil. Det er ikke så lett å se alle feilene i notisblokka, men i frontpage blir de markert med rød strek. Men egentlik var det designet jeg lurte på om var bra.

Lenke til kommentar
Men egentlik var det designet jeg lurte på om var bra.

Tror ikke folkene synes at det var så særlig bra, det heller...

Men ikke mist motet selv om folk, kanskje ikke likte siden din. Min første siden så vel noe lunne lik ut.

Men, se over andre som har logget sidene sine ut på forumet.

Så kan du kanskje plukke opp noen tips/designs der, og jobbe uti fra det.

Kan selv ikke mye om web koder, og det.

Men har laget en ganske brukbar side link.

Lenke til kommentar

Han sa at han brukte Notepad og FP, les innlegget da mann ;)

Husker min første side, var på din alder, den så slik ut:

http://www.blacksmith.tk/ :!:

Ikke det at jeg har kommet så langt nå heller da, ser iallefall litt bedre ut.. og ja, jeg råkoder i FrontPage. Hvorfor? html er ikke min sterkeste side.. :blush:

http://www.ww2g.com/wowb/main.php

Bare prøv deg fram, jeg har iallefall lagd ti design i løpet av noen år, og driver egentlig ganske lite med det.

Det du bør tenke på nå er:

- Droppe Frames, dette gikk ut på dato for åtte år siden, bruk <div> istedetfor

- Se på andres design, f.eks Polecat og sånn, ikke kopier direkte, men se litt på stil og sånn. Ikke bruk for mange farger, og hold fargene pene, det må være en jevn og god "stil" gjennom hele designet.

- Last ned en utgave av Photoshop (Ikke se så stygt på meg, som om dere har betalt for deres utgave :hrm: ) og lær deg dette, grafikken på siden din trenger virkelig en oppusning, jeg våger å påstå at uten brukbare ferdigheter innen iallefall ett godt bilderedigeringsprogram (Skal det order deles opp?) kan man umulig lage en god webside. Så dette er viktig ;)

- Ikke bruk Times som skrifttype, den er forferdelig, personlig sverger jeg til Verdana, men mange andre bruker "nyere" skrifter også (som jeg ikke husker navnet på i farten)

Men viktigst av alt, ikke gi opp :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...