Gå til innhold

Stor bug i JK2 Single Player

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at når jeg skal trykke ESC for å komme inn i hovedmenyen (for å save, justere innstillinger osv.), "henger" spillet seg fullstendig. Men hvis jeg trykker ESC igjen og venter i 6-7 sek, får man kontroll over spillet igjen.

Men det rare er at hvis man først går i konsollet (SKIFT+|) og SÅ trykker ESC, så kommer man inn i hovedmenyen uten noen som helst problem. En annen ting er også at screenshots'ene på savegamene ikke blir oppdatert med hvor du faktisk er i spillet (samme bilde på alle savegamene).

Nå skal det også sies at jeg har oppgradert til Detonator 28.90 fra 28.80 (som funket perfekt), men et bytte av skjermkortdrivere skal vel ikke ha SÅ stor betydning for JK2SP?

Skal nå nedgradere til 28.80 igjen, men kom gjerne med egne erfaringer om dette problemet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har heller ikke opplevd problemer med JK2, du må nok bite i det sure, bitre eplet og innse at maskinen din er korrupt : )

En liten artig 'Bugs' er jo når man locker ligtsaberen mot en Jedi og tar å slår av lightsabern. Da står han der med en usynlig lightsaber og det ser jo ikke ut i det hele tatt...

Men spillet er jo astronomisk allikavell!

Lenke til kommentar

Fant ut hva som var problemet. Det var den savegamen jeg startet fra (Bespin/Cloud City Underground) som var korrupt. Slettet alle de korrupte savegamene (kunne se at de var korrupte fordi de hadde alle samme screenshot), og startet fra slutten av Nar Shadda. Da funket alt glimrende igjen, det var altså ikke de nye driverne som skapte problemet.

Har nå forresten kommet til den asteroide-basen (har nettopp slått Tavion i lyssverd-lamp), har dere noen tips til hva man må være oppmerksom på der?

Lenke til kommentar

Tja, vær oppmerksom på at det (etter min erfaring) fint går an å drepe hele gjengen med eklinger når du kommer til "stealth" biten, pass bare på at du hindrer alle fra å komme til alarm knappen. Jeg syntes det var greit å stille meg ved den og drepe alle før de kom bort til den. Men det er ikke så vanskelig, bare vær oppmerksom på at du ikke trenger å snike hvis ikke du vil.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-26 18:11, Jellyfisk skrev:

Tja, vær oppmerksom på at det (etter min erfaring) fint går an å drepe hele gjengen med eklinger når du kommer til "stealth" biten, pass bare på at du hindrer alle fra å komme til alarm knappen. Jeg syntes det var greit å stille meg ved den og drepe alle før de kom bort til den. Men det er ikke så vanskelig, bare vær oppmerksom på at du ikke trenger å snike hvis ikke du vil.

Denne delen av spillet gikk relativt greit, bortsett fra den delen der man måtte slå av lyset for å komme gjennom. Først prøvde jeg å ta Mind Trick på han Imperial Officeren i sort, men det gikk ikke. Fant etter hvert ut at man måtte bevege seg så lydløst som mulig, samt ha nattsynbrillene PÅ og lyssabelen AV. Da kom jeg meg ganske lett forbi alle folkene.

Har nå kommet til sumpen i Yavin - og det går UTROLIG tregt der, jeg er helt nede i 15 frames på det minste (i gjennomsnitt 25 frames). Og dette er med et GF4 Ti 4400 (1280x1024, Quincinx AA, alt satt på maks utenom aniso)! Har dere andre opplevd høyere framerates på denne plassen?

Apropos sumpen, jeg kommer ikke videre etter jeg har kommet over den første "landingsmodulen" til Remnant'ene, alt jeg ser videre er to trær og høye fjell. Hvor skal jeg hen videre? Kunne jo bare ta en "noclip", men dette ville bare ødelegge spillegleden. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

ja huff geforce2mx/400 sux på det brettet..

10 fps

men fikk nå kåla meg gjennom brettet til slutt..

dessa reborne jedi tingene er skuffende for det er bare å bruke gripforce på dem til dem dauer, noen av de mer "avanserte" bruker motangrep though

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...