Gå til innhold

Hvordan gjøre PCM-lyd til Mp3 ?

Anbefalte innlegg

Jeg har en film som jeg har tatt opp fra TV-kortet mitt (Pinnacle PCTV Pro)

50 minutter har blitt hele 2GB stor !!!

Etter å ha undersøkt litt viser det seg at videobildene har en datarate på 650kbps. ok. Men Lyden tar hele 1411kbps med 16 bit "oppløsning". Lyden er i PCM-format. Hvordan gjør jeg dette om til MP3-format? 128kbps vil være nok. Det ville gjort filmen ned mot 750MB sånn at jeg får plass til den på en CD.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... At Decompressing feilet er jo litt dumt...

Du er sikker på at dette er vanlig PCM-lyd? For PCM-codec skal være som standard i hvilken som helst Windows-versjon.

MP3-codec må du jo også ha...det regner jeg med at du har.

Framgangsmåten er jo altså å velge "Direct stream copy" på Video, og "Full processing mode" på Audio. Og deretter på "Compression" og velge riktig codec.

edit: Hvordan er video-delen komprimert?

[ Denne Melding var redigert av: askt på 2002-04-25 15:00 ]

Lenke til kommentar

Jeg får ikke åpnet filen pga. feilmeldingen. Filen er en .avi fil som er laget med programvaren som fulgte med TV-kortet. Det eneste jeg finner av data om videodelen er at det er 320x240 pixler, 24 bilder per sekund og 650kbps.

Jeg kan spille den av i Windows mediaplayer 8 hjemme, men merkelig nok ikke her på kontoret (også versjon :cool:

Jeg er litt nybegynner med dette, men vil bare at filen skal passe inn på en CD, ha brukbar kvalitet og kunne spilles av uten å laste ned eksotiske codec'er.

Kanskje det går an å plugge inn en eller annen codec i virtualdub og så få det til å funke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...