Gå til innhold

XP 2500+ @ 3200+ Problemer... ?!

Orbo

Anbefalte innlegg

Eg har ein relativt ny prosessor, så eg vil trur at MP er låst på. (dvs. eg kan stille på den, men det skjer ingenting :ermm: )

Det som skjer er at når eg har stillt opp FSB til 200 og Vcoe til tja ca. 1.8, booter den vel på, men den restartes etter bare litt spilling...

Også på 1.85 (<- den går ikke høyere) restartes den, men det er etter en lengere tid... Men likevel, sånn kan eg ikke ha det.. :no:

Lurte på om eg må stille opp minne volten litt?

Eg lure og på kossen prime95 funke? Kossen me teste CPU når me har klokka?(er ganske ny innen overklokking, iallefall prime 95, så eg lurte på litt hjelp her :blush: )

Takker for alle svar! :thumbup:

MVH Ørjan :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme prossessor som deg, og den kjører jeg stabilt på 210 FSB uten noe økning på volten (1,656). det høyeste min booter windows på er 214 fsb, men da har jeg ikke økt Vcore noe, så jeg vil tro den går høyere med en liten økning der. Så jeg vet ikke helt hvorfor du ikke får den stabilt i 200, så det må vel nesten være noe med HK eller Ram vil jeg tro, uten at jeg har altfor stor peiling på det der.

Lenke til kommentar

Er ikke alle prosessorer som klarer å kjøre med en FSB på 200MHz.

Still den ned til 180/190 og sjekk om det er stabilt da.

Edit:

Prime95 er bare å starte, så klikker du deg inn på "torture test" og lar den gå en 12-timers tid.

Hvis prime95 ikke gir noen feilmeldinger eller pc'en ikke rebooter seg kan du se på den som 99% stabil.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Hovedkort Asus A7N8X-X

Minne:Det følte med en compac pc, kansje det er feilen :cry:

Wazu: På min CPU går det bare ann å stille 200 166 100 FSB..

Kjøleren eg har er en artic cooling copper silent 2... den er slipt...

Edit: Minne er pc2100

Endret av BaX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...