eldorado2097 Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Holder fortsatt på med å mekke vannkjøling til pc'en min. Har tidligere nevt for dere at blokken min lekker, og det gjør den fortsatt. Det er en hjemmemekka sak som jeg ikke får tett. Jeg har resten av utstyret som jeg trenger (stort sett), men vurderer nå om jeg skal drite i å få fiksa blokka mi og bare kjøpe en i stedet. Det andre utstyretjeg har er Danger Den gpu kobberblokk, Blackice extreme radiator med papst 120mm vifte på, aquabee pumpe og slanger. Er det noen her som kan anbefale en god blokk som ikke koster flesk? Jeg trenger ikke en blokk med muligheter for peltier, og blokka må passe til AMD XP 1600+ [ Denne Melding var redigert av: eldorado2097 på 2002-04-25 14:16 ] Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Om du ikke bor for langt unna Oslo-gryta, så kan det hende jeg kan hjelpe deg med å få blokka tett. Jeg har et visst "drag" på slike ting, litt ubeskjedent sagt. Kjøper du en ny, må du uansett regne med å betale fra 350,- og oppover for en ok vannblokk. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Om du ikke bor for langt unna Oslo-gryta, så kan det hende jeg kan hjelpe deg med å få blokka tett. Jeg har et visst "drag" på slike ting, litt ubeskjedent sagt. Kjøper du en ny, må du uansett regne med å betale fra 350,- og oppover for en ok vannblokk. Æsj, beklager! Dobbeltpost :sad: [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-04-25 19:08 ] Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Jeg har kikket litt rundt, og tenkt litt på enten swiftec MCW462U eller danger den maze 3. maze 3 er litt billigere og ser kul ut, men jeg syns å huske at swiftecen har fått bra kritikk her i forumet en gang. Eller holder det med å kjøpe en billigere blokk som f.eks. cu vannblokken på 3dfxcool? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Hvis du skal kjøpe en ny vannblokk, så er dette testen for deg! http://www.procooling.com/reviews/html/wat...rt1-1_2_0.shtml Du finner noen av disse blokkene i Norge. Som du sikkert ser, så er temperatur forskjellene på de beste mot de dårligste, svært liten. I værtfall så lenge vi snakker om "normalt" design. Kryssborret, eller freste kanaler i kobber. Men jeg tror nok du burde klare og få den du har tett :smile: Hvis jeg ikke husker helt feil, så var det to deler, bunn og lokk. Hvis dette er skrudd i sammen, så bør du åpne blokken og planslipe begge deler så de er 100% plane. Smør på et syltynt lag med pakningsmateriale. Her er det masse og velge i. Men blå eller rød-silikon skulle gå greit. Personlig så ville jeg ha fjrnet skruene, og loddet det i sammen. Bruk kokeplate for og varme opp, plenty med effekt. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke får den tett. Planslip blokka, ha på silikon, skru sammen. Jeg anbefaler ikke å kjøp en ny når du har en fra før. bruk penger på sommer pilsen i stedet:D Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Dessuten passer ikke Swiftec saken til slangene dine... da må du byttemodde gpu blokka og radiatoren også... Hvorfor ikke blokka som sitter i AMD Pro Waterkit fra http://www.3dfxcool.no ? Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 26. april 2002 Forfatter Del Skrevet 26. april 2002 Takk for gode råd. Tok fra hverdandre blokken igjen. Planslipte NØYE, og nå er den tett. Da blir det som Hartge sa; mer penger på sommerpilsen :smile: Eller kanskje en chipsetkjøler etterhvert. Takk alle sammen hverfall Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 den dyreste er nok Swiftech CPU-kjøler, m/peltier Socket A (S462) 1,375.00 , men den er vært det. Den følger med alt det du trenger til montasje og peltier (altså ikke radiator også videre, men det har du fra før av etter hva jeg har forstått). dessverre koster den flesk. Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 27. april 2002 Forfatter Del Skrevet 27. april 2002 Jeg kikket litt på den, men jeg kunne faktisk tenkt meg en maze 3 med peltier i stedet. litt fetere design, også har man gleden av å mekke det sammen selv :smile: Men nå lekker ikke blokka lenger, så da blir det nok ingen ny blokk på meg :sad: Greit å ha spart pengene egenltlig Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Bra du fikk den tett..:smile: Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 Blokka ble tydeligvis ikke tett allikevel :sad: Prøvde å starte pc'en nå, og da vill den ikke starte. Helt død, ikke liv i viftene eller noen ting. Jeg fant noen dråper med vann i bunnen av kabinettet, men klarte ikke å finne noe på hovedkortet. Kan det være at det har blitt kortslutning? Da ble det ikke så mye penger igjen til sommerpilsen Hartge :smile: Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Hmm, det ser ut som en mann med horn er etter deg :sad: Men hvis du har et bilde av den blokka, (bunnen) så kan jeg fortelle deg hvorfor du ikke for den tett. Og sannsynligvis hva du bør gjøre. Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 Har ikke kamera, så det blir litt vanskelig. Men gjort er gjort. Nå gidder jeg ikke mer med den blokka hvertfall. Den har sannsynligvis kostet meg et hovedkort, så nå må jeg punge ut for ett nytt hovedkort og en blokk. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-28 22:39, eldorado2097 skrev:Blokka ble tydeligvis ikke tett allikevel :sad:Prøvde å starte pc'en nå, og da vill den ikke starte. Helt død, ikke liv i viftene eller noen ting. Jeg fant noen dråper med vann i bunnen av kabinettet, men klarte ikke å finne noe på hovedkortet. Kan det være at det har blitt kortslutning?Da ble det ikke så mye penger igjen til sommerpilsen Hartge :smile: Velcome to the club!! Har opplevd akkurat det samme sjøl, var litt kløænete under demontering av kjølesystemet fra maskinen, og dermed smatt det løs en slange! Klask i hovedkortet, som selvsagt var heelt livløst etterpå. Kjøpte nytt. Tørket det gamle noen dager. Testet så igjen, og sannelig fungerte det! Så det er fortsatt håp om sommerpils, om du har litt flaks... Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 :smile: :smile: tok ut hovedkortet og tørket det på badet... det virker :smile: takk....takk.. men ny blokk blir det på meg hvertfall.. noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Kjøp i allefall en med 3/8 slangetilkoblinger, det korresponderer med de fleste radiator- og pumpetilkoblinger. Swiftec (mener jeg å huske?) har litt spesielle tilkoblinger, uten på noen måte å si at blokka er dårlig!! Men man bindes opp i et slangesystem som må tilpasses resten av komponentene, og dette kan for enkelte bli litt problematisk? Maze2 i steden kanskje? Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 Jeg har Extreme radiator og Aquabee pumpe fra før, så jeg går nok for 1/2". Tenkte kanskje på Maze 3 ettersom den ikke er så mye dyrere enn Maze 2,ogden ser ganske fet ut. Har det kommet noen reviews på den enda? Har også 1/2" slanger, så det blir litt dumt å bytte ut deg også. [ Denne Melding var redigert av: eldorado2097 på 2002-04-29 00:21 ] Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Bare et tips. Jeg har hørt mye rart om maze 3... Finishen er dårlig... Lekkasjer... (det er vel neppe noe for deg?) Og at ytelsen maks er 0.5 grader bedre en maze 2, og i enkelte systemer faktisk er dårligere. Men den ser fet ut, det skal den ha! Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 29. april 2002 Forfatter Del Skrevet 29. april 2002 Jeg så en test her om dagen som inneholdt ca. 10 blokker, og blandt de 8 beste så var temperaturforskjellen på 2 grader, så det er sikkert ikke så mye å hente på en god blokk. Siden maze 3 koster nesten det samme som maze 3, så tar jeg den fordi den ser bedre ut gjennom plexien :smile: Men takk for alle råd. Hvor har du forresten hørt at maze 3 er dårlig? jeg ble anbefalt den fra en kamerat som har maze 3-1 med peltier. Han var førnøyd med sin. [ Denne Melding var redigert av: eldorado2097 på 2002-04-29 10:04 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå