Gå til innhold

Farveskygge rundt bildene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med farveskygge mener jeg farge rundt bildet som er "fadet ut"..? Altså at du har et bilde, så tar du farge rundt, men det er mørkere inne med bilde også blir fargen svakere og svakere utover. Litt dårlig å forklare.. :blush:

Lenke til kommentar

Eeehh.. Jeg har bare et bilde av meg selv som er slik.. Har ikke lyst å legge det ut.. :blush:

Men det er akkurat som farge rundt hvor fargen blir svakere og svakere utover mot kanten. Har fått det av en tidligere bekjent og regner med at det er laget på en pc. Jeg kan ikke spørre denne personen.

Lenke til kommentar

Hei "Kløne". Har laget et veldig raskt bilde i Photoshop Overgang.jpg. Var det i prinsippet noe slikt du hadde tenkt? Dette gjorde jeg veeeldig raskt og "skittent" i Photoshop med verktøyet "Magnetic lasso" (tror jeg...) omkring ansikt/overkropp, kopierte utvalget til et nytt lag, laget et lag med radial overgang fra senteret til periferi.

Fargene i overgangen er ikke særlig smakfulle, men de kan du raskt endre på, det som er vanskeligere - synes jeg - er det tidkrevende arbeidet med å lage konturen rundt ansiktet. Skal det gjøres nøyaktig så bruker jeg "Pen" verktøyet i Photoshop, men det kan ta tid...

Du kan gjøre akkurat det samme i PaintShop Pro, sannsynligvis også Photoshop Elements, det grunnleggende er å gjøre seg kjent med verktøyet for å markere omrisset av den personen du skal bruke, dernest å trene med et "gradient" verktøy for å lage overgang fra en farge til en annen. Du må også lære deg å jobbe med lag slik at du redigerer ansiktet i ett lag og overgangen i et annet lag.

Men det er en masse proffe Photoshop-brukere på forumet som sikkert kommer til å gi deg flere og bedre råd etterhvert. Kanskje finnes det et program som er spesiallaget til slike ting?

Lenke til kommentar
Hei "Kløne".  Har laget et veldig raskt bilde i Photoshop

Var det i prinsippet noe slikt du hadde tenkt?  Dette gjorde jeg veeeldig raskt og "skittent" i Photoshop med verktøyet "Magnetic lasso" (tror jeg...) omkring ansikt/overkropp, kopierte utvalget til et nytt lag, laget et lag med radial overgang fra senteret til periferi.

Fargene i overgangen er ikke særlig smakfulle, men de kan du raskt endre på, det som er vanskeligere - synes jeg - er det tidkrevende arbeidet med å lage konturen rundt ansiktet.  Skal det gjøres nøyaktig så bruker jeg "Pen" verktøyet i Photoshop, men det kan ta tid...

Du kan gjøre akkurat det samme i PaintShop Pro, sannsynligvis også Photoshop Elements, det grunnleggende er å gjøre seg kjent med verktøyet for å markere omrisset av den personen du skal bruke, dernest å trene med et "gradient" verktøy for å lage overgang fra en farge til en annen.  Du må også lære deg å jobbe med lag slik at du redigerer ansiktet i ett lag og overgangen i et annet lag.

Men det er en masse proffe Photoshop-brukere på forumet som sikkert kommer til å gi deg flere og bedre råd etterhvert.  Kanskje finnes det et program som er spesiallaget til slike ting?

GIDD Å ha SÅ digert bilde da mann! Uffameg, size det ned flere hakk! :|

Dessuten kan man like godt gjøre slikt i fantastisk gode Gimp, som også er fritt,

gratis og bra ;]

Endret av Velmont
Lenke til kommentar

Du bør ikke bruke slemme, slemme geocities... :(

Bruk heller home.no eller noe skikkelig opplegg. Evt. snakk med en kamerat

som har en webserver, kanskje han kan gi deg plass :) Geocities osv har nemlig

transfer limit.. Og det er meget plagsomt.

Men Kløne, var mitt bilde rett?

Lenke til kommentar

Jeg tror det han vil fram til er:

Et bilde, f.eks bilde av en person. Med en oval ramme rundt, i en farge. Den er fyldig helt nært bildet, men går gradvis mot hvitt lenger ut. Som en ramme. Burde være enkelt å få til i photoshop, men vet ikke helt hvilke verktøy en bør bruke.

mvh

Lenke til kommentar
Jeg tror det han vil fram til er:

Et bilde, f.eks bilde av en person. Med en oval ramme rundt, i en farge. Den er fyldig helt nært bildet, men går gradvis mot hvitt lenger ut. Som en ramme. Burde være enkelt å få til i photoshop, men vet ikke helt hvilke verktøy en bør bruke.

mvh

ok, det jeg forsto av det du sa var at den til venstre er det han vil ha. Jeg tok med

det jeg har tenkt på i tillegg - bare for å se forskjellen :p

(dette er bilde av meg før jeg klippa håret (selv)) :]

Odin-vignettering.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...