mikaelandre Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Nå har jeg lage ei ny nettside kun med css, men når jeg skal vise den opplever jeg at alt innholdet vises som tekst i venstre hjørne et lite øyeblikk før cssen slår til og endrer utseendet til slik som det skal være. det er akkurat som om nettleseren ikke merker at cssfila er der før alt er vist på skjermen. det samme skjer i ie og i opera. er dette et vanlig problem? eller er det kanskje jeg som gjør feil... bruker <style>@import for å inkludere css greiene.. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Skjønner ikke hva du mener med <style>@import, men du skal bruke <link> taggen for å linke til ekstern css-fil. F.eks: <head> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="stil.css" /> </head> Jeg har også sett i opera at det tar et par sekunder før css'en "slår til" som du sier. Vet ikke hvorfor. Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Grunnen er vel at hele siden med innhold lastes og vises før nettlesern får tak i stilarket. Treg server? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) svamp: det er ingenting i veien med å bruke @import. Endret 26. juli 2004 av SirIce Lenke til kommentar
epsil Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Dette kalles i sjargongen FOUC, og er et IE-spesifikt, men lettløst problem (se lenken). Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 tusen takk, den linken var akkurat det jeg trengte Lenke til kommentar
svamp Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 svamp: det er ingenting i veien med å bruke @import. Ok, men jeg visste ikke og vet enda ikke hva det er for noe . Er det html? php? Har du en link? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 du bare legger dette et script før style taggen. <script type="text/javascript"> </script> <style>@import "bo..... Lenke til kommentar
pho Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Ok, men jeg visste ikke og vet enda ikke hva det er for noe. Er det html? php? Har du en link? Er verken HTML eller PHP, det er CSS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå