Gå til innhold

IBM HDD feil - kan noe gjøres??

Anbefalte innlegg

Hei. Har havnet i den etter hvert store gruppe med folk som får kræsj på IBM HDD. Min var en 40Gb. Nå sier den bare "pfui-pfui-pfui-pfui"(den prøver å starte?) hver gang maskinen starter og BIOS ser den ikke hele tatt. Er det noe gjøre, eller har den gått til de evige HDD-marker?? Finnes det noen mulighet for å berge data fra den??

Og IBM -shame on you - levere et slikt møkkaprodukt på markedet. Blir aldri mer IBM på meg. :mad: :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et par ting som funker.

1 - Sørg for å ha en disk du kan flytte dataen over til.

2 - Gi den et ganske hardt slag med håndflata på sida i det den prøver å starte opp.

3 - Fungerer ikke det, kan du putte hele disken i fryseren (!!)

Legg den i en pose og putt den i fryseren så den blir skikkelig frossen.

Sett den i maskinen igjen i frossen tilstand. Den skal da starte opp når du gir den et kakk på sida.

4 - Bytt disken.

Nummer 3 er faktisk ikke kødd. Det skal fungere som en siste sak.

Lenke til kommentar

h-kon kødder med deg. big time

du kommer til å ødelegge disken enda mer. ta den ut, send den tilbake. butikken tester den (og sletter alle data fra den. vet ikke om dette gjøres med stanard "format drive"?), og du får en ny disk.

det han sier om å lege disken i fryseren. kan ikke si at jeg ville ha godt god for det tricket der. elelr noen av de andre for den saks skyld

om du vil ha data'ene tilbake, så må du ta kontakt med ibas. (www.ibas.no). det koster litt å få dem tilbake, så det er en vurderingssak hvor mye du trenger dem. i mitt tilfelle gikk veldig mange episoder av south park tatt, sammen med blade matrix og en del andre filmer :sad:

og om noen nå never at "du kan bruke recovery prog" F*CK YOU! det kan man ikke. recovery prog er software, og det er pga hardware at krasjet skjer. det er litt vanskelig å bruke software, når man ikke får tilgang på disken i det hele tatt!

Lenke til kommentar

Angående frysetekniken.

Husk å sørge for at du pakker den inn i en pose som er tett. Trikset er at den skal være frossen, på den måten når du gir den et kakk så vil lese/skrivehodet lettere komme på plass pga den mye kaldere luften som hodet på disken skal sveve på.

Kondens på disken når den tiner, det vil ihvertfall ødelegge disken om det er mye av det.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-25 15:55, H-kon skrev:

Jeg kødder ikke om andres data.

Så inntil du har prøvd det selv, kanskje du burde holde kjeft?

m'kay?

...hmm....inntil du legger ved noen link etc. som kan dokumentere "fryse" tipset ditt.....så definerer jeg det som kødd :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...