danielsn Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Har nå blitt rådet til å kjøpe Amd Athlon 64FX 53 istede for 2 stk. Amd Opteron 246. Men hva er forsellig fra FX 53 (socket 939) og FX 53 (socket 940)? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) Socket 940 krever at du har Registered minne, har støtte for ECC Socket 939 krever ikke Registered minne, har ikke støtte for ECC Registered minne er dyrere enn å ikke ha det, og det er tregere. ECC er feilkorreksjon, ser ikke noe poeng i det utenom på high-end servere med mange minnebrikker... Tipper amd i framtiden kun vil lansere server prosessorer for socket 940, og high-end desktop cpu'r for socket 939... Men, dette er ren spekulasjon fra min side. Sikkert jeg som har anbefalt fx'n istedenfor dual opteron.. sjekket litt nå.. og prisforskjellen er ca 3000kr, fra 13000 for dual til 10000 for fx... Når jeg ser de to tallene ved siden av hverandre lurer jeg på om jeg ikke hadde gått for Dual.. På den andre siden hadde jeg egentlig ikke giddet å gått for fx'n heller, men 3500+ isteden... og overklokket litt... Spørsmålet er rett og slett, hvor mye penger har du tenkt å bruke og hva er det du prioriterer? Endret 26. juli 2004 av blackbrrd Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 Jeg får snart en del penger (15 000- 20 000 kr) og har tengt å kjøpe data for alle pengene. Har lyst på en skikkelig AMD-kraftpakke å vise resten av gjengen hva en amd-maskin er god for. De har intel (jeg å men det var muttern som kjøpte den for 1 1/2 år siden). Er drit-lei intel å vil svi av noen lapper å bygge den kraftpakka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå