bojo Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Jeg ønsker å installere Win2000 igjen etter at jeg har hatt WinXp innstallert i et par uker nå. Vil det by på problemer? Er det bare å boote med Win2000 cd'en (og installere) så er alt som tidligere, eller blir det trøbbel på grunn av at jeg "går bakover" fra WinXP til Win2000? Må jeg formatere først? På forhånd takk. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 hvorfor? Menneh det er ikke noe problem å installere 2k, men du får ikke brukt 2k cden under xp siden det er en eldre versjon. Men det er ikke noe problem å boote fra den.. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Du må nok slette hele XP innstallasjonen. Du kan ikke sette inn w2k over en xp, det ser ikke windowsen på som en oppgradering, og du får ikke innstallert. Du kan muligens innstallere den på en annen partisjon og kjøre dualboot. men jeg ville heller tatt backup av alle data du trenger, og kjørt formatering og nyinnstall. Lenke til kommentar
bojo Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) Da formaterer jeg partisjonen XP ligger på og legger inn 2000 på nytt. Kan jeg klippe ut program files mappen i XP og lime den inn i Win2000 etter ny-installasjonen, eller må jeg legge inn alle programmene på nytt etter å ha installert Win2000? edit: leif Endret 26. juli 2004 av bojo Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Du kan gjerne kopiere program files mappa, men er nok tvilsomt at du får brukt den etterpå. Under installasjon av et program legges det inn mye som ikke havner i den mappa du spesifiserer, bl.a. havner det i windows-mappa og i registeret Lenke til kommentar
bojo Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 Ok. Takk for alle svar. Formatering neste! Lenke til kommentar
tbend Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Ikke overskriv PROGRAMFILES mappa, det vil by på problemer! Lenke til kommentar
wil Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 godt valg å bytte tilbake til Windows 2000 da XP er noe shit allikevel. gjorde det samme en måned etter at jeg fikk maskina mi. fint og ha et rent og fint skrivebord ut masse skins og rot og tull. uff nei, takker meg til at Windows 2000 finnes. ja nå bytter jo XP på Windows 2000. sant nok, men jeg synes ikke at XP er noe særlig stabilt jeg. kjører bare XP på laptoppen min, men den bruker jeg bare på skolen så det gjør ikke noe om XP er på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå