panzerwolf Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Trenger anbefaling av retningsbestemt mikrofon til et Sony VX2000. Tenker foreløpig i 2-3.000,- kronersklassen, men alle tips mottas med takk! I utgangspunktet har jeg tenkt til å ha mikrofonen på kamera (noen annen løsning blir desverre for dyrt/ vanskelig for øyeblikket), men det som sitter der fra før plukker opp altfor mye lyd ellers. Med fare for å spørre dumt; finnes det mikrofon til dette kameraet som følger zoominga? Lenke til kommentar
EJN Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) Sjekk ut Sennheiser MKE-300. Veldig bra retningsbestemt mikrofon til rundt 2.000 kroner. Endret 26. juli 2004 av Baron Ereksjon Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) Man takker! Fant denne på lydrommet.no, skal ta en titt Gjerne flere forslag om noen har også Endret 26. juli 2004 av Mad Wolf Magnux Lenke til kommentar
degas Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Mikrofonen kan anbefales! "D"en i modellbetegnelsen indikerer at mic'en skal være konstruert for plassering på dagens små videokamerer, bl.a. være optimalisert for ikke å ta opp ulyder mm fra selve kameraet. Vel, vet ikke helt om det er å håpe på for mye. I praktisk bruk arter det seg noe anderledes. Min erfaring er at den ikke må være på kameraet eller i umiddelbar nærhet av! Den er så følsom at minste summing/dur/betjening fanges opp tvert. Den har avslørt at mitt Sony PC105 peser for mye, såpass at det skal inn til service for summesjekk! Prøvde med mic'en på en standard blitzskinne, samt også plassering på et av stativbena med Manfrotto MagicArm. Men all betjening av kamera/stativarm ble registerert. Så - alene, helt topp! På kamera, ikke bra. Det er jo litt synd da, for det innebærer lydkabler og ekstra feste/stativ å organisere................ degas Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) Tror ikke det skal bli noe problem på VX2000! Selve mikrofonen kommer til å havne godt over linsa (på utsida om man ikke bruker zoom/vidvinkel. Du ser det tydelig på bilder av kameraet; selve festet til ekstra mikrofon ligger godt unna motorikken. Men takker for advarselen! Det er foreløpig ikke aktuelt med ekstern mikrofon, rett og slett fordi det er bare meg, og jeg filmer (for øyeblikket) virkelige hendelser som ikke kan gjentas edit leifer og sånn Endret 27. juli 2004 av Mad Wolf Magnux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå