Gå til innhold

Iron Maiden-Strange World Live Klipp eller noe

Jernlov

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der satt du meg fast hvertfall, og jeg er blodfan av Maiden.

De har aldri spilt den live på noen offisielle utgivelser, hverken VHS, plate eller DVD. Så da må det være en helt ny video du har sett isåfall, jeg henger ikke med på metalsvisj. Hvis ikke finnes den ikke. Har sett gjennom alle bootleg-videoene også. Ingen Strange world der heller. Si fra hvis du finner ut av det, for det er en knusebra låt fra Di'Anno perioden (1980).

Tosken som forlot bandet etter deres første utsolgte World Tour fordi han ikke trodde de kom noe lengre. Nå er han gammel og feit og lever på å spille konserter og gi ut DVD'r der han og bandet hans spiller Maiden-klassikere. The irony of it all :)

Jeg mener, hvor mange band nå for tida blir sendt på verdensturne etter FØRSTE plateslipp??

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Tosken som forlot bandet etter deres første utsolgte World Tour fordi han ikke trodde de kom noe lengre. Nå er han gammel og feit og lever på å spille konserter og gi ut DVD'r der han og bandet hans spiller Maiden-klassikere. The irony of it all

Han forlot ikkje bandet fordi han ikkje trude dei vile komme lenger, men fordi han var punker som ville spille punk. Han ville jo egentlig ikkje spille i maiden til å begyne med, men gikk med på det etter mykje om å men.

etter det spilte han i eit ganske bra punk band som heiter killers. Det blir no spilt ein del punk på konserten hans og. Er mykje meir futt og fart på ein DiAnno konset enn Maiden. Maiden var no aldri det same uten Dianno.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett det live, men en sier at den fins på en live film eller noe. Og det vil jeg gjerne se for jeg elsker den låta. latså det jeg vil se er at Iron Maiden spille "Strange World" på en konsert eller lignende. Og var det ikke sånn at Paul Di'Anno ble kastet ut fordi stemmen hannes passet ikke til den metallen de ville spille så han ble byttet ut med Bruce`? Han var flink, men jeg trur jeg liker Bruce bedre.

Lenke til kommentar

Det eneste måtte være å spore opp setlistene til de forskjellige turneene, og finne hvilket årstall sangen var i livesettet isåfall. Og så lete etter bootlegs etter det. Er så utallig mange Maiden-bootlegs at du går deg vill hvis du ikke har noe å gå etter.

Sjekk forumet på www.ironmaiden.com. Mener jeg leste noe setlister der engang.

Sikkert noen diehard-fans som har samla på setlister også. Den er ikke på Live at the Rainbow-videon fra 1981 (eneste halvoffisielle livevideo Di'anno synger på).

Heller ikke på de mange bootleg-cd'ene jeg har fra hele 80-tallet (har hvertfall en bootleg fra hver turne, og de turnerte jo stort sett annahvert år/hvert år.

Sangen kan høres på Best of the Beast samleskiva og den orginale Iron Maiden fra 1980. Hadde vært kjekt å høre Bruce på den ja..veldig fin ballade. Men den passer best til den røffe grumsete stemmen til Paul egentlig.

De fant først bruce etter at Di'anno hadde slutta, så det stemmer ikke at han ble kasta ut nei.

Tror det var Murray eller Harris som hørte Bruce synge på en klubb med gamlebandet sitt Samson og spurte om han ville være med i Maiden istedet. Og siden Samson slet med platesalg var valget ganske enkelt for Bruce'rn.

Så Di'anno slutta av egen vilje. Og nå pumper han ut Maiden-covers med bandet sitt på DVD år etter år..hehe.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

hehe, daså, jeg har hørt noe av det nye til Paul. Blandt annet Strange World, ny innspilt i 2001, jeg forstår ikke hva han driver med, han kan ikke synge lenger, husker når jeg hørte på den gamle strange world så hørte jeg på en måte stemmen fra den nye på den gamle, holdte på å klikke for det ødela hele sangen :p. Jeg har funnet ut at Strange World har blitt spilt live, det er sikkert, men hvor og når, det er greia.,.. Husker jeg ikke trudde det var Iron Maiden når jeg hørte låta første gangne for Paul sang så pent :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...