Slabbedasken Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Skal kjøpe en 1992 modell Mitsubishi Sigma, men er en ting som stopper meg i å slå til med det samme. Eieren sier at Automatgiren slår litt (brå/hard giring) av og til når den er kald.....han er mekaniker selv og sa at ny girolje skulle gjøre susen. Er det noen andre som vet noe om dette....vil egentlig bare vite om dette er en bagatell eller om det kan være et forvarsel på at giren holder på å "ta kvelden" Burde jeg være "forsiktig" mht dette eller er det rett og slett en bagatell som kan finjusteres og fikses på? Takker for alle svar :-) -slabbedasken- Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Det er nok muligt at han har rett. Er ei stund sidan eg gikk på bilmekken, men tror nok det kan vere andre ting og. Men kvifor har han ikkje skifta den da? P.S Bare få ein garanti på at dersom ikkje problemet forsvinner med ny olje så får du det rep. på hans regning. Eller lign. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Hmmm.. Få mannen til å skifte olje, det koster ikke all verden. Generelt skal du være veldig kritisk til automatkasser med unormal oppførsel da det kan være svindyrt å få reparert. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 Ja, eieren er helt 100% sikker på at ny girolje skal gjøre suse....jeg er bare optimist, så håper på det....så nå skal ny "spesial" mitsubisi girolje skiftes + oljefilter, så får vi se. Takk for alle svar og tips :-) Lenke til kommentar
Opus Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Hvis det bare er et oljeskift som skal til, hvorfor har han ikke gjort det selv? Nei... Vær skeptisk til dette, du. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 Eieren har bare hatt bilen i 3 uker, men skal skifte olje og filter nå for å se om det har noen virkning. Er evig optimist Lenke til kommentar
Opus Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) Hvorfor har han hatt bilen i bare 3 uker? Jeg kan nok virke veldig kritisk(med grunn), men det er bare for å hjelpe. Endret 26. juli 2004 av Opus Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) Skjekk ivertfall opp prisen på oljen før du bestemmer deg. Div (spesial), som du beskriver det, er svin dyre. Nokre automatkasser tar over 8 liter olje dersom det er snakk om filterbytte. Som Opus sier (vær skeptisk). Edit: Satt inn nokre komma ekstra. hm. vart ikkje heilt fornøgd med det. Endret 26. juli 2004 av Ulvestad Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Nappete giring med automatgir kan tyde på at det trengs ny olje eller sjekk av clutch, hard giring når det er kaldt er nok pga olje, men få et verksted til å se på den før du kjøper den for noe må gjøres uansett. Eller du kan virke truende på selgeren å si, jaja jeg vet hvor du bor og broren min er treneren i Tae kwon do klubben her muhahaha Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 Han som kjøpte bilen er en som får seg ny bil hver 1-2 mnd, så det var ikke noe nytt at han skulel selge den nå, var derfor han ikke hadde gjort noe med giroljen heller, for det var ikek et stort problem som oppstod ofte, og siden han skulle selge bilen uansett er det lett å "gi blaffen" Ellers skal jeg spørre om å få et prisoverslag før det skiftes olje/filter for å ikke få et sjokk der også. Takker for tipsene Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 Nappete giring med automatgir kan tyde på at det trengs ny olje eller sjekk av clutch, hard giring når det er kaldt er nok pga olje, men få et verksted til å se på den før du kjøper den for noe må gjøres uansett. Eller du kan virke truende på selgeren å si, jaja jeg vet hvor du bor og broren min er treneren i Tae kwon do klubben her muhahaha hehehe ja nei tror ikke det blir nødvendig, for min bror jobber nede på på versktedet bilselgeren jobber på i sommer og alle kjenner alle der nede. Ellers har jeg ringt til mitsubishi forhandler, og eneste de sa de kunne gjøre var å test trykket i giren hva det nå enn betyr, men det kostet litt.....tar nå i første omgang å skifter olje og filter og ser om det gjør susen...bileieren/mekanikeren er iallefall 100% sikker på at ny olje er alt som trengs, så får håpe han har rett (optimist) Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Lykke til med kjøpet. P.S ein fin bil er det ivertfall. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Er det bak eller forhjulstrekk på Sigma? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Det er iallefall forhjulstrekk på dne jeg skal ha....nå vet jeg ikke om dette er standard, men denne bilen jeg skulle ha tror jeg er den størte i sigma klassen. Takk for hjelpen....fått litt bedre tro på at det er en bagatell det er snakk om og ikke det at giren begynner å synge på siste værset, men er spent på resultatet av ny olje/filter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå