Novec Skrevet 12. september 2001 Del Skrevet 12. september 2001 Jeg liker det ikke spesielt, men det er ikke uvanlig høyt. Prøv å ta av kabinettdekselet/døra og se hvilke temperaturer du får da. Hvis de synker betydelig bør du se deg om etter bedre kabinettkjøling. Lenke til kommentar
Gorechild Skrevet 13. september 2001 Del Skrevet 13. september 2001 Hvor kraftig peltierelement (i kombo med vann) er nødvendig for effektiv nedkjølingen av en slik prosessor, med muligheter for oc? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 13. september 2001 Del Skrevet 13. september 2001 150 watt eller mer. Jeg ville satsa på to. mvh arehb Lenke til kommentar
sony Skrevet 14. september 2001 Del Skrevet 14. september 2001 hei! for å få best mulig kjøling i kabinettet burde du ha minst 1 vifte nede i kabinettet som trekker inn, og 2 stk oppe som trekker ut. det jeg har gjort med mitt HQ08 er å lage hull i siden rett over cpu'en og chipset kjølern på HK'et, og montert inn 2 80mm vifter der, disse trekker luft inn. også har jeg 1 vifte nede i kabinettet i front som trekker luft inn, og 2 stk oppe som trekker luft ut. kabinett temperaturen min ligger rundt ca. 25-30 grader konstant. system tempen på maskinen ligger på rundt 30-35 grader, har et Abit KT7-RAID, med en 1Ghz cpu som faktisk ikke er overklokket grunnet dårlig cpu vifte. Lenke til kommentar
john o Skrevet 14. september 2001 Forfatter Del Skrevet 14. september 2001 Hei igjen? Har nå byttet til chieftec DX01WD fulltower. Monterte inn 3 vifter! Har nå cpu`en tempraturen på idle 39 grader og ved full load 44 grader. System tempraturen ligger 26 grader. Tro nok tempraturen cpu`en blir ennå lavere, når jeg bytter til silvrado viften (har nå Tasol cgk760). Ok! takk for alt hjelp så langt!!!!!!! _________________ Abit KG7 RAID AMD 1,4 Ghz Chieftec DX01WD Fulltower 512 DDR Ram(266) Asus Geforce2GTS Mvh John Ove [ Denne Melding var redigert av: john o på 2001-09-14 18:30 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå