Gå til innhold

stooore headset plz!


Anbefalte innlegg

KOSS UR-20 og KOSS UR-30 er to ganske like og veldig store hodetelefoner. En venn av meg har UR-20 og jeg har UR-30. De er så store at de går rundt ørene så du slipper å få trykt øra inn mot hodet. Eneste jeg ikke liker med hodetelefonene er at om man har de på i flere timer så har det en tendens til å bli litt klamt rundt øra. Kunne vært greit med litt air-condition der om man har planer om å ha de på i flere timer i strekk :p. UR-30 kan foldes sammen til en ball så den er lettere å ta med seg, og det er så vidt jeg vet eneste forskjell på de to. Vet ikke helt hvor du får kjøpt disse hodetelefonene men...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du vil ha STOOOORE og behagelige, så er nok Philips hp890 tingen for deg, hvis du får tak i dem. En kamerat av meg har de, og det er de største jeg har sett.

 

Review

En kompis av meg har de og de gir bra lyd, men de putene rundt er ikke noe særlig myk så derfor er det litt slitsomt å ha de på over lengere tid :)

Sikker på at vi snakker om de samme? Hp890 har faktisk de mykeste putene jeg har vært borti. De er også trukket med noe som kjennes akkurat ut som fløyel! Jeg lånte dem på LANet og ble mer sliten av mine Grado SR 80 (som skal ha samme "puter" som Grado RS-1 som koster 8995kr, se her)... Men jeg regner med at det har veldig mye med formen på ørene og sikkert størrelsen. Jeg har vel ca normale/litt større enn normale ører for en 22åring.

Lenke til kommentar

Du burde ta en titt på Sennheiser HD555 og HD595. De ser nesten helt like ut, bare pris og lydkvalitet skiller.

 

Jeg syntes ihvertfall disse to var svært behagelige å ha på. Fine og myke velurputer som er mer enn store nok. I tillegg er de ganske lette. Konstruksjonen er av åpen type.

Lyden er veldig bra i begge. HD595 er selvfølgelig bedre, men til rundt 800,- er HD555 et kupp.

Lenke til kommentar
Vil ha ett stort headset, men finner ikke, vil ha mest mulig plass og at de skal være comfy som fy. Kan noen hjelpe? Er ikke lydnerd, så...

Jeg er litt AKG-fan når det gjelder headset. Har AKG K500 selv, men det ser ut til å være en utgått modell. Nå er det et som heter AKG K501, som sikker ikke er noe dårligere - og sikkert ikke billigere. Mitt kostet ca 1800kr i sin tid. Komfortabelt og holdbart.

 

Ellers er dyre sett fra Grado, Sennheiser, Sony, Stax og Beyer også solide saker. Alle høres bra ut, men er meget forskjellige. Lytt og velg et du liker. Vær også oppmerksom på at noen en åpne, andre er lukket - og noen er midt i mellom. Noen kan foldes sammen på tross av brutal størrelse og andre er bare rett og slett brutalt store. Til bærbar bruk ville jeg testet Sony sine DJ sett. De er lukket (slipper lite lyd inn og ut), kan brettes sammen og er et av de beste av sitt slag jeg har hørt. At de er rause med bassen vil nok også mange like.

 

Til hjemmebruk må jeg selvsagt anbefale AKG :whistle:, men drømmen er vel antakelig "hodehøyttalere" fra Stax. Elektrostatiske værstinger med genial lyd. Og pris deretter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...