Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Installere sub i bil..

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg har noe eldre utstyr jeg hadde tenkt å få montert inn i min nåværende bil. For å ta noen detaljer først, så har jeg en e36 320i touring 96mod. Nå er det slik at jeg har hund med i bilen ganske mye, så helt bak i bilen kan suben ikke monteres. Jeg har lenge vurdert å kjøpe meg en aktiv sub, og har sett på to ulike modeller:

Alpines modell,som nå er på introduksjonstilbud til 2995. Ord.pris er 3995.- : http://www.ece.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=11742

Og

Pioneers modell, som koster ca 2500.- : http://www.mcs-direct.co.uk/acatalog/info_535.html

Er det noen av dere som har erfaringer med slike typer sub'er? Om ikke akkurat disse to, så kanskje andre lignende?

Så til det jeg har liggende. Nå må dere ikke le for høyt. Jeg har nemlig en kompis som driver med lydkonkurranser, og han skal lage kasse og montere for meg:

Jeg har en

- Pioneerspiller: http://www.arc.be/docs/fiches/hifi/fr/hifi...rDEH-P4100R.asp

- Orginale Bmwhøyttalere i front, som ikke er så veldig gærne. Tenkte å bruke disse som frontsett.

- Også orginale bakhøyttalere i bakkant. Disse er montert i taket over bagasjerommet!! Brukbar i mellomtone/diskant, men nesten fraværende i bass.

- En Sansui forsterker. Noen år gammel, men den funket bra da jeg kjørte den på en subkasse jeg hadde i en bil før.

- To stk Polk Audio sub'er. Disse er ti-toms, og jeg må kanskje klare meg med en stk. i forhold til plass..

Det som er saken, det er at jeg må få laget en kasse som skal gå ned bak passasjersetet foran. Nede ved benplassen. Er dette i det hele tatt reelt?? Kassen kan vel være "skreddersydd" og ha en masse vinkler? Jeg skjønner at dette blir veldig amatøraften for de fleste av dere her på forumet. Men jeg hadde likevel håpet på noen innspill. Så fort som mulig, da jeg reiser på ferie i morgen kveld og skal få dette kokt sammen under ferien... :-) Vil det i det hele tatt kunne gå an å få til noe med det jeg allerede har? Eller vil f.eks de overnevnte aktive sub'ene være ett smart alternativ?

På forhånd takk...

Endret av Etaten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

virker som sinnsykt mye arbeid og "skreddersy" en sub slik, ville heller satsa på og få tak i en aktiv sub. Så bytter du de orginale fronthøytalerene med ett godt frontsett (får en god del bass utav de).

Så driter du i høytalerene bak, hvem sitter med ryggen til en konsert? best og ha den beste lyden framme.

Lenke til kommentar

Betyr det at en slik liten aktiv sub på 8 tommer vil kunne gjøre litt nytte altså? Jeg har nemlig en av de overnevnte på hånden brukt for kr 1000.------<< Den Pioneer'en, og den koster ca. 2500.- ny. Jeg skal innom for å lytte på den i kveld på min vei oppover til Ålesund. Noen innspill?

Endret av Etaten
Lenke til kommentar

har aldrig prøvd en aktiv sub før men de selger vel den for en grunn, må jo vere noe bruk i. bør jo gå an og få grei lyd i den i en stasjonsvogn. hadde det vert en sedan kunne det vel blitt ett problem siden desse er veldig tette.

Du får vel ikke verdens beste bass men får jo litt trøkk vil eg tro. Sjekka bilradiospesialisten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...