nadeem Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Hei. Jeg lurer på om TOSHIBA Satellite 40-231 er noe bra? Jeg har tenkt å bruke den til web design. programmer som photoshop og andre prorammer som bruker mye kraft planlegger jeg å bruke denne pc'en til. Så lurer jeg om på dere synes den duger? Hva er bra ? Hva er dårlig? Spes: IntelPentium 4 3.06 gigahertz 512 mb ddr ram 60 gb hd Tusen takk på forhånd! MVH Nadeem. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 PC'en er brukbar den, somsakt alt kommer ann på hva du skal bruke den til. webdesigne og Photoshop....hmmm...anbefaller 512 MB extra minne, ellers så erren OK, hvist du skal ha noe bedre så er vel det noe av de nye AMD'ene som kommer, eller ...... (ja desverre, mener Mac). MEN, om penger ikke er noe objekt. ta en titt på www.alienware.co.uk eller www.GO-l.com Lykke til Lenke til kommentar
Filla Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) Type grafikk kort Onboard Maksimal oppløsning på skjerm 1024 x 768 - Tja, du skrev ikke at du vil spille på den, så det at den ikke kan brukes til dette er kanskje ikke viktig (onboard grafikkort = nada nye spill) - XGA (1024x768) gir svært liten arbeidsflate på skjermen. Men dette er kanskje ikke viktig for deg. Prosessortype Intel Pentium IV Prosessorhastighet i GHz 3.06 Du vil oppnå svært dårlig batteritid på denne, og den vil kreve svært mye kjøling (=viftestøy) når du kjører: andre prorammer som bruker mye kraft Den har heller ikke firewire port, og veier 3,5 kg. Ta deg en liten "surfe-runde" innom www.psdata.no www.mulicom.no og kanskje www.mpx.no Kikk på Centrino type bærbare, og ikke la deg lure av lav MHZ på prosessoren. Kanskje du vil finne noen andre gode alternativer til toshibaen. -Lykke til Siden jeg ikke får sove (for mange nattevakter ), tok jeg en liten runde selv. Viktig å ta godt imot nye forumdeltagere !! Du vil og finne MANGE poster som kan hjelpe deg her. - Denne 551 fra Multicom, har litt mindre harddisk, men er ellers en meget bra laptop, og vil kunne fylle de kravene du har. Tådløst nettverkskort, P-m prosessor, SXGA skjerm (1400x1050), 2,7 kg. Husk å kjøpe med Windows XP. - Føler du deg tryggere med et "kjent" merke, kan denne være et ok kjøp. Da vil du få "toshiba" oppløsningen på skjermen, men du får P-m prosessor, DVD brenner og tådløst nettverk. - 1557 selges av flere databutikker, denne er fra www.netshop.no og er en meget populær modell. Chasiset er Aopen sitt, og alle deler som er er i den, er kvalitetsdeler. Her følger det forresten med en ganske kraftig (og ny) Pentiom-m prosessor, i tillegg til trådløst nettverk og god skjerm. NB, hsuk å kjøpe Windows XP utenom. - Her er en nesten lik, men fra psdata. Denne er litt billigere, men har litt svakere prosessor. her må du og kjøpe Windows utenom (med mindre du har en lisens fra før). - Lykke til ! edit: leifer Endret 26. juli 2004 av Filla Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Du har fortsatt noen leifer i innlegget. Mulicom?? Lenke til kommentar
Filla Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Dette innlegget har blitt redigert av Filla, 26/07/2004 : 03:36 .....var seint på natta da. Lenke til kommentar
nadeem Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 Hei Alle sammen! Tusen takk for deres svar Jeg tror jeg kommer til å velge Green551 som Filla foreslo, tusen takk filla!! Jeg lurer på om denne også duger til video redigering? Har ikke tenkt å bruke den til det da, men det er artig å vite hva en's pc kan takle. Mvh Nadeem. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Skal du bruke den til videoredigering, ville jeg ønsket meg 1 GB RAM og en harddisk med 7200 RPM. Reint prosessormessig klarer den jobben fint. Lenke til kommentar
nadeem Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Hei! Takk for flere tips Filla, men vet du om en pc som allerede har 1 gig ram og 7200 rpm eller anbefaler du at jeg oppgraderer selv? Tusen takk på forhånd! MVH Nadeem. ps. Hva er forskjell på sddr ram of DDR ram? Lenke til kommentar
Filla Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Ring til multicom og hør hva de skal ha for den oppgraderingen, de er faktisk ganske OK folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå