Artistic.Hipster Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 På siden min(som forøvrig er oppdatert) så klikker fontsene i både opera og msn explorer(har ikke testet i mozilla enda), det gjelder fonten i menyen, den skal være "radagund"(samme som i headeren) men i opera så blir det en rar pixelfont, og i msn explorer så blir det arial Neon som hvet hva problemet er? Link: i-Gundrosen Er det likt hos alle? for hos en kamerat av meg så ble det arial i både opera og msn explorer Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 ...fordi han ikke har fonten installert. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Problemet er at du bruker en font som ikke finnes på de fleste systemer, og da blir den erstattet med noe annet. I slike tilfeller er det bedre å gjøre menyen (hvis det er bare den det gjelder) om til grafiske elementer så du ikke mister kontroll på hvordan den ser ut. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 radagund er vel standard font? men jeg har jo fonten installert, hvorfor blir det en pixel font hos meg Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) radagund er vel standard font? Har aldri hørt om den jeg... Det er kun noen ytterst få fonter som fungerer 'overalt'. Det vanlige er å angi flere alternativer (som er nogenlunde like) så det fungerer på ulike plattformer. Arial finnes på alle Windows-systemer og Helvetica finnes på alle Mac-baserte systemer for eksempel og er nogenlunde like. Endret 26. juli 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 Hmm.... husker ikke å ha lastet den ned men hvilken font kommer hos dere? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Hos meg blir det Times New Roman siden nettleseren er stilt inn til å gi dette utseendet til alle fonter som ikke er installert på systemet. Lenke til kommentar
Duke Soforth Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) Vel, skal du spesifisere en sær font som det der, så må den fonten være installert på maskinen til de som ser på siden din for å bli sett... Siden jeg ikke har den fonten, så dukker browserens default-font opp i stedet (Verdana i mitt tilfelle). Hvis du absolutt vil ha den fonten i menyen, så får du lage et bilde for hvert menyvalg på pc'en din (som jeg antar har fonten installert?). Endret 26. juli 2004 av mortenj Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 Ja, må sette i gang å lage noen gif'er her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå