Gå til innhold

høytalere i kabinettet ?

Anbefalte innlegg

jeg har noen gamle sterio høytalere og lurte på om jeg skal motere de inn i døra på pcen min :!:

det hadde vært tøfft eller ta et 4.1 sett med 2 i topp bass i midten og 2 i bunn

noen som har gjordt detta før ?

vis jeg tar de sterio høtalerne, ossen skal de kobles til en 4 pin da a ?

har aldri gjordt noe sånnt før

btw : trøtt og leifete :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husk på at høytalere vanligvis har et magnetfelt og at dette da vil være skadelig for harddiskene. Så sørg for at høytalerene i så fall skal være meget bra skjermet :)

hmm tenkte jeg ikke på. veldig fint at du sa ... kan ikke mangnet slette alt på en disk a ? ved bare og ta den borti ..

Lenke til kommentar

Mjo, høytalere har den effekten at de kan slette alt innholdet på disker, tror jeg. Må sikkert være en viss styrke på den også da. Men det er sikkert ikke helt forsvarlig selv om de bare er lav-spenning da, skal vel ikke se bort i fra at det kan blir noe korrupte data.

Men altså, jeg har ikke utdanning i elektronikk eller noe, det er stuff jeg har plukket opp her og der. Jeg ville iallefall ikke satset på et slikt prosjekt uten å ha skaffet meg en god del gbakgrunnsinfo og også Googlet et par dager på saken ;)

Lenke til kommentar

Magnet _kan_ slette all info på disken :) Har bærbare på skolen og de låner vi på bibloteket. Der er det også en sånn magnet-ting som registrerer bøker å sånn. Stod et svært gushe-gult skilt som sa at man IKKE måtte ha pc'er der, og det området som var skadelig for dataene var godt markert, men så kom det en liten freshman som ikke forstod norsk å la den der :s Det var litt gøy fordi den starta ikke opp når vi sjekka den etterpå :p litt morsomt. Men tentke bare du ville få et endelig svar på det:)

Lenke til kommentar

Hentet fra PC World Norge

"Magneter moser dataene dine

For de gamle diskettene dine er dette sant. Vi plasserte en magnet til en tier på en 3,5-tommers diskett i noen sekunder. Magneten satt fast på disketten og ødela dataene.

Heldigvis så er moderne lagringsmedia som f.eks. SecureDigital- og CompactFlash-minnekort immune mot magnetiske felter. «Det er ikke noe magnetisk i flashminne, så en magnet vil ikke gjøre noen skade», sier Bill Frank, en leder i CompactFlash-foreningen. «En magnet kraftig nok til å forstyrre elektronene i flashminne måtte være så kraftig at den ville kunne dra ut jernet av blodet ditt», sier Frank.

Det samme gjelder for harddisker. De eneste magnetene som er kraftige nok til å dra dataene fra en harddisk-plate er avmagnetiseringsutstyr som militære bruker for å slette hvert eneste bit. «I den virkelige verden mister ikke folk data på grunn av magneter», sier Bill Rudock som er teknisk ingeniør hos harddiskleverandøren Seagate. «I hver eneste harddisk er det også en svær magnet som svinger hodene»."

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...