Goebbels Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Heisann. Skal lage meg et skjema hvor folk kan "bestille" seg passord til siden min. Skal være helt enkelt hvor de bare skriver inn hvem de er, mail, ønsket u/p.. Tok utgangspunkt i dette scriptet. og laget meg dette: mail.php <form action="send.php" method="post"> <?php if ($_GET['error'] == "ja") { echo "<span style=\"color:red;font-weight:bold;\">Du må fylle ut alle feltene!</span>"; } ?> <table border="0"> <tr><td>Navn: </td><td><input type="text" name="navn"></td></tr> <tr><td>Mail: </td><td><input type="text" name="mail"></td></tr> <tr><td>Brukernavn: </td><td><input type="text" name="brukernavn"></td></tr> <tr><td>Passord: </td><td><input type="text" name="passord"></td></tr> <tr><td></td><input type="RESET" value=" Angre "> <input type="submit" value=" Send "></td></tr> </table> send.php <?php $navn = $_POST['navn']; $mail = $_POST['mail']; $brukernavn = $_POST['brukernavn']; $passord = $_POST['passord']; if (empty($navn) || empty($mail) || empty($brukernavn) || empty($passord)) { header ("location: mail.php?error=ja"); exit(); } $melding = "$navn\n\n"; $melding .= "Avsenders mailadresse: $mail\n\n"; $melding .= "Avsenders brukernavn: $brukernavn\n\n"; $melding .= "Avsenders passord: $passord\n\n"; $melding .= "Melding sendt: "; $melding .= date("d/m/ H:i",time()); $send_mail = mail("[email protected]", "melding fra webside",$melding"); if ($send_mail) { echo "mail sendt!"; } else { echo "mail ikke sendt"; } ?> Ser greit ut for min del dette, men får feilmeldingen: Parse error: parse error, unexpected '\"' in /hsphere/local/home/xxxx/send.php on line 20 (linje 20 er $send_mail, linjen) Noen som kan hjelpe en php_noob? Mvh K Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Det er en dobbeltfnutt for mye... evt. en for lite... Uansett er det ikke balanse i regnskapet når det gjelder dobbeltfnutter <?php $navn = $_POST['navn']; $mail = $_POST['mail']; $brukernavn = $_POST['brukernavn']; $passord = $_POST['passord']; if (empty($navn) || empty($mail) || empty($brukernavn) || empty($passord)) { header ("location: mail.php?error=ja"); exit(); } $melding = "$navn\n\n"; $melding .= "Avsenders mailadresse: $mail\n\n"; $melding .= "Avsenders brukernavn: $brukernavn\n\n"; $melding .= "Avsenders passord: $passord\n\n"; $melding .= "Melding sendt: "; $melding .= date("d/m/ H:i",time()); $send_mail = mail("[email protected]", "melding fra webside","$melding"); if ($send_mail) { echo "mail sendt!"; } else { echo "mail ikke sendt"; } ?> La inn en dobbeltfnutt.. men tror egentlig du bare kan fjerne fnuttene rundt $melding... Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) Ahhh takker... at jeg ikke så den selv Nå kom mailen frem, men det stod bare klokkeslettet i mailen, ikke noen annen info av hva jeg puttet inn i form'en.. Edit: fungerer nå, hadde fjernet punktum i denne linjen: "$melding .=" Testet forskjellige ting i stad. men nå fungerer det.. Takker Endret 26. juli 2004 av Ktulu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå