balrog Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Er det egentlig noen forskjell på Sapphire 9800 Pro og Powercolor 9800 Pro? Begge bruker Samsung K4D26323RA 2.86ns rambrikker, så minnet er likt ihverfall. Har ikke tenkt å bruke orginal-kjøleren, men en IceBerq-kjøler som jeg har liggende Men er det noe annet? Har lest litt erfaringer i produktguiden og noen skrev dette: Av Ståle Semb Hauknes, 17/3-2004 Fordeler: - God ytelse - Bra pris Ulemper: - Dårlig kjøler - Dårlig kvalitet... Det datt av en bit av kortet mitt, og er inne til reprasjon nå... Kommentar/konklusjon: Man får hva man betaler for.. Man får en bra ytelse til en billig penge, men kortet er ikke det aller beste, slik som i mitt tilfelle datt det av en bit og det sluttet å fungere. Og kjøleren er dårlig som bare det, så annen kjøling anbefalles ! Men om man satser på at kortet er i orden anbefalles dette kortet.. Man får jo slike ting på garantien! Men om du vil ha kvalitet OG ytelse, så styr unna dette kortet! Av John Abotnes, 13/2-2004 Fordeler: -Raskt i spill -Bra AA og AF ytelse Ulemper: -Dritt kjøler -Hynix minne -Viften klikker Kommentar/konklusjon: Du får mildt sagt det du betaler for, dårlig kvalitet, bra ytelse! Styr unna og kjøp Sapphire eller eit merkevare! Komplett har over 400 stk. i rest av Sappire-modellen, men over 100 stk. igjen av Powercolor.... ???? Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Samma hva du kjøper.. Desse kortene er så like at du ikke merker det alikavell Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) Likhet: Begge kortene er produsert av Sapphire(Finnes bare 1 produsent av ATi kort). Kjøleløsning og klistermerke er satt på av Powercolor. Det var et problem med de gamle 9800 kortene (dette gjaldt en rekke merker, ikke bare Powercolor) pga viften som sluttet å funke, men disse er byttet ut. Edit: - Dårlig kvalitet... Det datt av en bit av kortet mitt, og er inne til reprasjon nå... Mao er alle ATi kort av dårlig kvalitet, og det detter av biter i hytt og pine.. Du burde ikke ta mange av disse erfaringene for seriøst. Mye uvitenhet ute og går Endret 25. juli 2004 av Jalmar Lenke til kommentar
balrog Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) Hvorfor kaller Sapphire noen av "sine" kort Powercolor da, når de egentlig er Sapphire-kort. Salgsgimmick? Endret 25. juli 2004 av balrog Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Jeg kan egentlig bare quote meg selv: Likhet: Begge kortene er produsert av Sapphire(Finnes bare 1 produsent av ATi kort). Det finnes bare 1 (en) produsent av ATi kort, og det er Sapphire. Lenke til kommentar
balrog Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 OK. Then I know what to do.. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Vel! Jeg ville gått for sapphire, siden de har samsung minne, noe det er mye lettere å finne 9800xt bios til hvis du skal flashe kortet til xt! En annen ting er at dersom du får et kort med r360 kjerne, er det meget mer oc-vennlig, og jeg har lest mye rundt og funnet ut at sapphire ofte har r360 kjerne på sine 9800pro. Lenke til kommentar
balrog Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 Begge har da vel Samsung-minne? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Hva med å vurdere MSI 9800 pro? - Bedre kjøling -- bla kjøling av minne - 9800xt kjerne (det har vel Sapphire og?) Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Hva med å vurdere MSI 9800 pro? - Bedre kjøling -- bla kjøling av minne - 9800xt kjerne (det har vel Sapphire og?) Sapphire sine har ikke XT kjerne etter hva jeg har hørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå