Gå til innhold

skal ha ny gaming pc.(a64) 16000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

##Netshop.no##

Kabinett - Chieftec Matrix Midi sort - 700 kr.

Hovedkort - Asus A8V Deluxe Socket 939 - 1200 kr.

Prosessor - AMD Athlon 64 3500+ BOXED - 3500 kr.

Minne - OCZ 1024MB EL Dual Channel - 2400 kr.

Harddisk 1 - Western Digital Raptor 36GB S-ATA - 1000 kr.

Harddisk 2 - Western Digital 200GB S-ATA - 1200 kr.

Skjermkort - Sapphire Radeon X800PRO 256MB - 3800 kr.

DVD-brenner - NEC DVD-brenner ND-2510 bulk - 800 kr.

Totalt fra Nethsop.no:

- ca. 15.000 (inkludert frakt og bygging)

---------------------------------

##Microplex.no##

Viftestyring - SunBeam Rheobus 4x20W - 250 kr.

Vifter - Papst vifte, 79m³/time, 37 dB(A) - 150 kr. x 4 stk. = 600 kr.

Totalt fra Microplex.no:

- ca. 1000 kr. (inkludert frakt)

----------------------------------

Totalt for hele maskinen:

- ca. 16.000 (inkludert frakt).

Dette er en fremtidsrettet kraftmaskin.. :thumbup:

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

er enig i det siste oppsettet. utenom: den raptor disken, har hørt at den støyer en del, men at det er fikset i 74gb versjonen. er reptor disken virkleig nødvendig? og, fåes ikke de 2 vifte delene på netshop? passer den vifte kontrolleren inn i kabinetet? lydkort?

Endret av Gamer-guru
Lenke til kommentar

hehe.. du er inne på noe der ass...

Lyden glemte jeg litt bort her..

Angående raptor disken så er den ikke nødvendig nei, men når du skal punge ut med 16.000 så syns jeg du fortjener en raptor til OS og Programmer.. Ting vil gå 30% raskere på en Raptor mot en vanlig HD..

Angående bråket kan jeg ikke uttale meg.. der vet jeg ikke noe...

de to vifte-sakene fåes ikke på NetShop.. NetShop har meget begresnet utvalg når det gjelder sånt...

men jeg hadde jo gjort det store.. tenkte at det omtrent var en selvfølge at det var lyd på det hovedkortet. hehe...

Da må vi fikse lyd på en eller annen måte..

går jo ann å fjerne Raptoren og finne et lydkort, elelr bytte til dette hovedkortet...

eller så kan du gå ned et par hakk på harddisk 2.. til 120 GB eller noe sånt, og finne et kurrant lydkort til 500 kr...

alternativet er også å gå ned til dette skjermkortet...

Lenke til kommentar

vil gjerne ha meg et slikt et 6800 ultra...men det koster. har ikke bruk for 200gb. heller en raptor 74 gb +en vanlig(s-ata) på 80 eller noe. s-ata er raskere enn ide ikke sant? vil gjerne ha et nforce 3 hk...

Endret av Gamer-guru
Lenke til kommentar
vil gjerne ha meg et slikt et 6800 ultra...men det koster
6800 Ultra kortet jeg linka til er 1000 (!) rimeligere enn X800 Pro kortet jeg tok med i det ordentlige oppsettet mitt..

har ikke bruk for 200gb. heller en raptor 74 gb +en vanlig(s-ata) på 80 eller noe.
da går du for det :thumbup:

s-ata er raskere enn ide ikke sant?
ja... skal være ørlitegrann raskere..

vil gjerne ha et nforce 3 hk...

Da bruker du noe av de 1000 kronene du sparer ved å velge GeForce 6800 istedet for Radeon X800Pro til å velge dette hovedkortet istedet for det jeg hadde i oppsettet mitt... Dette hovedkortet er nForce 3 250 og har også integrert lydkort...

Da skal vel alt være i boks :thumbup:

Lenke til kommentar

ja.. det er det svakeste... men jeg finner egentlig ingen områder du kan ta bort 1000 kr. for å beholde X800 Pro kortet, som sikkert er en del bedre... Du kan eventuelt droppe de viftegreiene på microplex.. men det er fint å ha god kjøling for maskinen.. spessielt på varme sommerdager..

Prisen på 3500+ har allerede fallt tror jeg.. ;) lå på 4500 før..

Derfor så mange ble plutselig hypp på Socket 939 nå :yes:

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Skal du ha fet pc er raptor disk(er) et must! 36gb diskene bråker ikke spessielt mye, viftene i pc`en min overdøver raptorene så det er null problem.

Hvis du skal blåse så mye $$$ på CPU og RAM hva er da galt med å bruke 2000,- på noen skikkelige HD`er?

Lenke til kommentar

jeg trenger mer penger! hehe, har sånn ca. 8000 nå...kommer nok opp i 17000 om et par måneder, vi får se på prisene da. når jeg tenker meg om, hadde det vært kult med 2 raptor disker på 74 gb hver, og driti i de andre "vanlige" diskene. god kjøling er bra, men er ikke så keen på å sette inn noen som helst komponenter selv.

Endret av Gamer-guru
Lenke til kommentar

oppgradere på nyåret?

Hallo i luken..

Et socket 754 oppsett med et X800Pro skjermkort, 1024 mb minne og Raptor disker vil IKKE trenge en oppgradering på nyåret... det vil fortsatt ligge ganske høyt i hylleseksjonen da...

En A64 3200+ på socket 754 er ikke noe så mye svakere enn 3500+ på socket 939...

Lenke til kommentar
Kabinett: Chieftec Dragon Black w/USB, 360W PSU

Hovedkort: MSI K8N NEO FSR Hovedkort for S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

CPU: AMD Athlon 64 3700+ 2.4 GHz Socket 754, 1 MB cache, BOXED

Skjermkort: MSI GeForce 6800 Ultra 256MB GDDR3 AGP, NX6800Ultra-T2D256, 2*DVI, Retail

Minne:Corsair XMS3200 DDR-DIMM 1024MB PC3200 64Meg x 8, CAS 3-4-4-8, 400MHz, 6ns

Harddisk: Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Harddisk 2: Western Digital Raptor 36.7GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

Vifter: 2 x  ADDA Vifte 80x80x25mm Vifte m/5,25" kontakt

DVD brenner: MSI DVD-brenner IDE DR8-A2, Retail DVD+R/+RW og DVD-R/-RW

Samlet pris: 17000,- cirka..

Prisen på CPU'en kommer til å gå ned med cirka 600,- i løpet av en måned cirka, så da blir prisen ikke så langt unna 16000,-!

Det er sikkert ikke nødvendig å bruke så mye peng på en CPU, så hadde jeg vært deg hadde jeg heller gått for A64 3400+ og spart 2000,-

Håper dette var til hjelp! :)

360w? Tror han må kjøpe en annen PSU, og kanskje et litt mer kvalitetsstemplet kabinett? :p

"lager oppsett nå"

Endret av Chris88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...