Idioteque Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Etter å ha lest anbefalinger av folk her på forumet, så begynte jeg å bli interessert i denne serien. Er det noen som gidder å gi meg et lite innblikk i disse bøkene? -Er det magi med i bøkene? -Fantasiskapninger? (alver, drager, dverger osv.) -Slossest (lol for et ord ) det med sverd, skjold osv.? -Er det noen store slag med? (ala LOTR) Takker hvis noen gidder å svare på spørsmålene og gi litt mer info Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Det er den beste bokserien jeg har lest. Kanskje den beste "boka" og. Jeg sidestiller den med "The Divine Comedy" av Dante og "The Odyssey" av Homèr. -Er det magi med i bøkene? Svar: Nei, ikke sånn "I cast a spell: +12 skillpoints", men det er masse overnaturlige hendelser -Fantasiskapninger? (alver, drager, dverger osv.) Svar: Hmm, vel. Det er jo et par interessante dyr siden boka foregår i en slags postapocalyptisk verden. Møter mutanter og muterte skapninger. -Slossest det med sverd, skjold osv.? Svar: Ikke som jeg kan huske. Det er skytevåpen innblandet, men ikke la volden sitte i førersetet. Det er heller ikke poenget med boka. -Er det noen store slag med? (ala LOTR) Svar: Nei. Og ja, boka overgår i mine øyne LOTR på alle måter. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hvis det er Dark Tower Stephen King så har jeg hørt nesten hele lydboken av nummer 1. Knallbra selv om jeg ikke er så fan lydbøker. Over 4 uker siden jeg hørte på sist. Må få med meg slutten snart. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Prøver meg på en megabump av denne tråden. Er det bare en håndfull her inne som har lest denne ukjente juvelen av en bok(serie)? Utrop: Legg fra dere Harry Potter og LOTR og plukk heller opp Stephen Kings fantastiske saga. Tro meg, dere vil ikke angre. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Prøver meg på en megabump av denne tråden. Er det bare en håndfull her inne som har lest denne ukjente juvelen av en bok(serie)? Utrop: Legg fra dere Harry Potter og LOTR og plukk heller opp Stephen Kings fantastiske saga. Tro meg, dere vil ikke angre. Greit, la meg bli ferdig med It og Knife of Dreams først så skal jeg kaste meg over dem jeg Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Har tenkt å gå løs på den så snart jeg er ferdig med The Second Chronicles of Thomas Covenant. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jepp, jeg har lest TDT 1-7, The Little Sisters of Eluria og 95% av bøkene som på et eller annet vis har noe å gjøre med serien. (Har vel egentlig bare Rose Madder igjen nå). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå