fredde Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) Vet ikke om det er riktig sted å poste denne på men forsøker allikevel. Skal lyse opp litt i tilværelsen med 2 stk. katoder på gutterommet :-) Har lurt på denne sammen med 2 katoder. Sunbeam basic kit Problemet er at jeg ikke har mulighet til å få strøm fra pcen. Så jeg lurte på om jeg kan bruke en helt standard 12V DC strømtilførsel til å drive denne? Eller må jeg ha en som kan gi noe spesifikt med ampere? Som dere skjønner har jeg ikke greie på dette med strøm. Lurer også på om det er mulig å sette på en dimmer som funker på dette? Fint hvis noen tok seg tid til å svare :-) Edit: Har bedt moderator flytte denne til elektronikk... Endret 25. juli 2004 av fredde Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 du kan bruke hvilken som helst 12vdc strømforsyning til dem (bare den klarer å levere nok strøm, men katoder trekker utrolig lite strøm , så det er ikke noe problem, så sant man ikke skal driver 123418 katoder) Ja, det er mulig å dimme dem, men bare til en hvis grad. Når man setter lavere spenning enn 12 volt vil de bli svakere, men etterhvert vil halve katoden slukne fordi det ikke blir høy nok spenning, men JA, det funker å dimme dem Ps: Ville kanskje postet den under "elektronikk" Lenke til kommentar
fredde Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 Nei jeg skal kun kjøre 2 stykker så da regner jeg med at det skal kunne gå. Skal iallefall gi det et forsøk :-) Takk for raskt respons.... Hvis noen andre har noen ideer så kom med dem. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 -Feilpostet Denne skulle hvert postet under forumet Elektronikk. Flyttes dit! Pass på at du poster riktig neste gang Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Det er den beste måten og prøve sjølv på ja! Lenke til kommentar
fredde Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) -Feilpostet Denne skulle hvert postet under forumet Elektronikk. Flyttes dit! Pass på at du poster riktig neste gang Har vært medlem i snart 3 år og det er min første feilpost Men det skal aldri skje igjen Har blitt så mange kategorier å rote seg bort i atte....Men jeg ba jo selv om å få den flyttet så det var vel ikke frykelig ille var det vel? Endret 25. juli 2004 av fredde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå