Ravn Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 Det blir nok å pusse brillene nå ja, jeg leste 2.083GHz @ 2.45v Da er det ikke så ille... Brillepuss er sendes fra Synsam as we speak Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Les her: The Definitive BIOS Optimization Guide. Nåja.... It is recommended that you enable AGP Fast Write for better AGP read performance but disable it if any of your PCI cards start acting funny. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 CPU Interface Denne kan skiftes mellom Enabled og Disabled, hva anbefales for overklokking? Ingen som har noen enkle setninger om hva denne gjør? Cpu Interface kontrollerer timingen mellom cpu og minnet . Cpu int=on , resulterer i tightere timinger og bedre båndbredde grunnet mindre mismatcher i data timing clock mellom cpu/minne. Cpu int=on , medfører også dårligere overklokkingsrom for høy cpu/fsb grunnet de tighte timingene . Cpu int=off , gir slappere timings mellom cpu/minne og og gir mere ventende sykluser for data. Disse slappere timingsene vil lettere tillate høyere fsb men man har sett at det trenges ca 10~15mhz på fsb'en for å kompansere for "cpu inerface=on" . Kjører man standard fsb (eks. fsb=200 på Nforce2 Ultra 400), skal systemet tåle å ha cpu interface=on . Off kan man prøve når man f.eks stopper på fsb=225 for å se om man kommer høyere . .... Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 CPU Interface Denne kan skiftes mellom Enabled og Disabled, hva anbefales for overklokking? Ingen som har noen enkle setninger om hva denne gjør? Cpu Interface kontrollerer timingen mellom cpu og minnet . Cpu int=on , resulterer i tightere timinger og bedre båndbredde grunnet mindre mismatcher i data timing clock mellom cpu/minne. Cpu int=on , medfører også dårligere overklokkingsrom for høy cpu/fsb grunnet de tighte timingene . Cpu int=off , gir slappere timings mellom cpu/minne og og gir mere ventende sykluser for data. Disse slappere timingsene vil lettere tillate høyere fsb men man har sett at det trenges ca 10~15mhz på fsb'en for å kompansere for "cpu inerface=on" . Kjører man standard fsb (eks. fsb=200 på Nforce2 Ultra 400), skal systemet tåle å ha cpu interface=on . Off kan man prøve når man f.eks stopper på fsb=225 for å se om man kommer høyere . .... MAO. CPU Interface disabled er bedre for høy overklokking? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 MAO. CPU Interface disabled er bedre for høy overklokking? Ja. Litt mindre ytelse ved samme frekvens, men man når høyere frekvenser. Om jeg ikke tar helt feil... Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Huff, BIOS'er Det er for mye rart i menyene. Skulle vært sånn: Normal (Office) - Off Optimal (Gameing and 3D) - Off Kickass maximum overclocked (Highest preformance) - ON This BurnTweek wil kill your PC whitin 24 hours (R.I.P. CPU) - Off Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 Takk for all hjelp og alle tips Bare post flere tips hvis Dere har noen Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) for å klare opp i ting her: cpu interface skal stå på. denne justerer timings (altså forsinkelsesverdier) til cpu. hvis du har denne disabled taper du mer enn du tar igjen i økt fsb overklokking. ha denne på ENABLED for best ytelse. FSB/DRAM ratio skal du sette manuelt til å gå på lik frekvens (altså 3/3 eller 4/4 for å ta et eksempel). ikke la den stå på auto, da dette ofte krøller til fsb klokkingen på nf7 iaf. agp fastwrites skal stå avslått. skal teoretisk gi bedre ytelse men i praksis gir den dårligere ytelse og større sjanse for ustabilitet. bare spør hvis det er noe mer du lurer på Endret 26. juli 2004 av Insomniac Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 agp fastwrites skal stå avslått. skal teoretisk gi bedre ytelse men i praksis gir den dårligere ytelse og større sjanse for ustabilitet. Er det ikke litt spes. med R9600-serien (mener det står noe sli når du innst. Omega driverene)? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Har hatt 9600XT , og 9600 serien tåler fastwrites uten problemer. 9800 serien gjør ikke det . Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 agp fastwrites skal stå avslått. skal teoretisk gi bedre ytelse men i praksis gir den dårligere ytelse og større sjanse for ustabilitet. AGP Fastwrite; hva er det? Det samme som AGP Frequency? Forøvrig, takk for all hjelp Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Å øke AGP-frekvensen husker jeg HADDE noe for seg på Ti4X00-serien. Jeg hadde vel et KT400-chipsett på den tiden, så men var også avhengig av å ha et skjermkort som taklet høye AGP-frekvenser. Da jeg byttet til ATi, erfarte jeg at de kortene ikke likte høy AGP-freq. slik som nVidia (Radeon 9500 vs. ti4200 dette). Med Ti4200 kunne jeg glatt ha en AGP-frekvens på 78MHz, PCI på 38. ATi-kortet likte ikke mer enn 74-75. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå