Gå til innhold

Øke AGP Frequency i Bios

Ravn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har jo ikke noen spec's i signaturen... kun et sitat om spillindustrien ...

Og hva med AGP skal du øke ? AGP 1x/2x/4x/8x ? AGP Aperture Size X MB ?

AGP-frekvensen ? AGP-bus timings ?

Rekner nok med han mener volten på agp. I så fall så sier noen at hvis du øker agp volten et hakk så er det noen systemer som blir mer stabile overklokket. Aldri opplevd noe positivt med å øke denne selv.

Lenke til kommentar
Du har jo ikke noen spec's i signaturen... kun et sitat om spillindustrien ...

Og hva med AGP skal du øke ? AGP 1x/2x/4x/8x ? AGP Aperture Size X MB ?

AGP-frekvensen ? AGP-bus timings ?

Rekner nok med han mener volten på agp. I så fall så sier noen at hvis du øker agp volten et hakk så er det noen systemer som blir mer stabile overklokket. Aldri opplevd noe positivt med å øke denne selv.

Tror heller han mente AGP/PCI-bussen (siden de som klokker oftest låser den for å unngå skade på sensitive produkter), og hvorfor i all verden PC-verdenen noen gang åpnet for muligheten til å forandre på den ved å klokke :yes:

Men det må trådstarter svare på selv ;)

Lenke til kommentar

Jeg mener AGP Frequency. Min er på 66Mhz og kan økes til maksimalt 99Mhz. Blir også kalt AGP BUS. Noe annet jeg lurer på er:

CPU FSB/DRAM ratio

Denne står på AUTO, men kan stilles. Er den best å ha på Auto eller?

CPU Interface

Denne kan skiftes mellom Enabled og Disabled, hva anbefales for overklokking?

Mvh

-K

Lenke til kommentar
CPU FSB/DRAM ratio

Det er en divider som bestemmer forholdet mellom FSB og minnehastigheten, f.eks hvis du setter den på 1:1 og FSB på 200MH, så kjører FSB på 200MHz og RAM på 200MHz *2 =400MHz (når den står på auto kjører CPU og RAM synkront dvs 1:1).

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
CPU FSB/DRAM ratio

Det er en divider som bestemmer forholdet mellom FSB og minnehastigheten, f.eks hvis du setter den på 1:1 og FSB på 200MH, så kjører FSB på 200MHz og RAM på 200MHz *2 =400MHz (når den står på auto kjører CPU og RAM synkront dvs 1:1).

Takk skal du ha, best å ha den på Auto altså når Minnet er 400Mhz og den klokka CPU er 390Mhz. Da blir begge 390Mhz right? Det er vel umulig å få RAM'en til å yte 400Mhz mens CPU'en kun kan yte 390Mhz?

Lenke til kommentar
CPU FSB/DRAM ratio

Takk skal du ha, best å ha den på Auto altså når Minnet er 400Mhz og den klokka CPU er 390Mhz. Da blir begge 390Mhz right? Det er vel umulig å få RAM'en til å yte 400Mhz mens CPU'en kun kan yte 390Mhz?

Best å ha på AUTO ja (dvs 1:1), men hvis du absolutt vil ha litt mer "skrytefaktor" er det bare til å ta frem kalkulatoren og begynne å dele og gange for å komme ram til riktig divider (selv om jeg tror den ikke går høyt nok :hmm: )

Lenke til kommentar
AMD XP 2600+ 2,083Ghz @ 2,45Ghz

Er du syk i hodet??? :ohmy:

Kan det være nødvendig da? Blir det ikke noe inni Helv*** varmt? :hmm:

Jeg kjører min på 2,5GHz nå.

Har du god kjøling blir det ikke varmt vettu...

Men til trådstarter:

Ikke still på AGP-frekvensen, det eneste det hjelper på er å drepe skjemkortet ditt...

Lenke til kommentar
AMD XP 2600+ 2,083Ghz @ 2,45Ghz

Er du syk i hodet??? :ohmy:

Kan det være nødvendig da? Blir det ikke noe inni Helv*** varmt? :hmm:

Jeg kjører min på 2,5GHz nå.

Har du god kjøling blir det ikke varmt vettu...

Men til trådstarter:

Ikke still på AGP-frekvensen, det eneste det hjelper på er å drepe skjemkortet ditt...

Jeg kjører også min XP-M på 2,5GHz@1,775v.

Men du kjører sikkert en "vanlig" XP?

Hvor mye volt kjører du på da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...