Ravn Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) Hva er det godt for? Dette er sikkert et teit spørsmål. Gjøres dette for å få mer ut av skjermkortet? Se signatur for specs. Takk for alle tilbakemeldinger Endret 26. juli 2004 av Odland81 Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Du har jo ikke noen spec's i signaturen... kun et sitat om spillindustrien ... Og hva med AGP skal du øke ? AGP 1x/2x/4x/8x ? AGP Aperture Size X MB ? AGP-frekvensen ? AGP-bus timings ? Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Du har jo ikke noen spec's i signaturen... kun et sitat om spillindustrien ... Og hva med AGP skal du øke ? AGP 1x/2x/4x/8x ? AGP Aperture Size X MB ? AGP-frekvensen ? AGP-bus timings ? Rekner nok med han mener volten på agp. I så fall så sier noen at hvis du øker agp volten et hakk så er det noen systemer som blir mer stabile overklokket. Aldri opplevd noe positivt med å øke denne selv. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Du har jo ikke noen spec's i signaturen... kun et sitat om spillindustrien ... Og hva med AGP skal du øke ? AGP 1x/2x/4x/8x ? AGP Aperture Size X MB ? AGP-frekvensen ? AGP-bus timings ? Rekner nok med han mener volten på agp. I så fall så sier noen at hvis du øker agp volten et hakk så er det noen systemer som blir mer stabile overklokket. Aldri opplevd noe positivt med å øke denne selv. Tror heller han mente AGP/PCI-bussen (siden de som klokker oftest låser den for å unngå skade på sensitive produkter), og hvorfor i all verden PC-verdenen noen gang åpnet for muligheten til å forandre på den ved å klokke Men det må trådstarter svare på selv Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 Du har jo ikke noen spec's i signaturen... kun et sitat om spillindustrien ... hehe mente i profilen (mao. trykk på nicket mitt) Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Du har jo ikke noen spec's i signaturen... kun et sitat om spillindustrien ... hehe mente i profilen (mao. trykk på nicket mitt) Hva med å utdype spørsmålet ditt litt? Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 Jeg mener AGP Frequency. Min er på 66Mhz og kan økes til maksimalt 99Mhz. Blir også kalt AGP BUS. Noe annet jeg lurer på er: CPU FSB/DRAM ratio Denne står på AUTO, men kan stilles. Er den best å ha på Auto eller? CPU Interface Denne kan skiftes mellom Enabled og Disabled, hva anbefales for overklokking? Mvh -K Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) CPU FSB/DRAM ratio Denne står på AUTO, men kan stilles. Er den best å ha på Auto eller? Det er en divider som bestemmer forholdet mellom FSB og minnehastigheten, f.eks hvis du setter den på 1:1 og FSB på 200MH, så kjører FSB på 200MHz og RAM på 200MHz *2 =400MHz (når den står på auto kjører CPU og RAM synkront dvs 1:1). Endret 26. juli 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 CPU FSB/DRAM ratio Denne står på AUTO, men kan stilles. Er den best å ha på Auto eller? Det er en divider som bestemmer forholdet mellom FSB og minnehastigheten, f.eks hvis du setter den på 1:1 og FSB på 200MH, så kjører FSB på 200MHz og RAM på 200MHz *2 =400MHz (når den står på auto kjører CPU og RAM synkront dvs 1:1). Takk skal du ha, best å ha den på Auto altså når Minnet er 400Mhz og den klokka CPU er 390Mhz. Da blir begge 390Mhz right? Det er vel umulig å få RAM'en til å yte 400Mhz mens CPU'en kun kan yte 390Mhz? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 CPU FSB/DRAM ratio Denne står på AUTO, men kan stilles. Er den best å ha på Auto eller? Det er en divider som bestemmer forholdet mellom FSB og minnehastigheten, f.eks hvis du setter den på 1:1 og FSB på 200MH, så kjører FSB på 200MHz og RAM på 200MHz *2 =400MHz (når den står på auto kjører CPU og RAM synkront dvs 1:1). Takk skal du ha, best å ha den på Auto altså når Minnet er 400Mhz og den klokka CPU er 390Mhz. Da blir begge 390Mhz right? Det er vel umulig å få RAM'en til å yte 400Mhz mens CPU'en kun kan yte 390Mhz? Best å ha på AUTO ja (dvs 1:1), men hvis du absolutt vil ha litt mer "skrytefaktor" er det bare til å ta frem kalkulatoren og begynne å dele og gange for å komme ram til riktig divider (selv om jeg tror den ikke går høyt nok ) Lenke til kommentar
atrax Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Les her: The Definitive BIOS Optimization Guide. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Les her: The Definitive BIOS Optimization Guide. Knall guide! Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Odland81: AMD XP 2600+ 2,083Ghz @ 2,45Ghz Er du syk i hodet??? Kan det være nødvendig da? Blir det ikke noe inni Helv*** varmt? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 AMD XP 2600+ 2,083Ghz @ 2,45Ghz Er du syk i hodet??? Kan det være nødvendig da? Blir det ikke noe inni Helv*** varmt? Jeg kjører min på 2,5GHz nå. Har du god kjøling blir det ikke varmt vettu... Men til trådstarter: Ikke still på AGP-frekvensen, det eneste det hjelper på er å drepe skjemkortet ditt... Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 CPU Interface Denne kan skiftes mellom Enabled og Disabled, hva anbefales for overklokking? Ingen som har noen enkle setninger om hva denne gjør? Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 AMD XP 2600+ 2,083Ghz @ 2,45Ghz Er du syk i hodet??? Kan det være nødvendig da? Blir det ikke noe inni Helv*** varmt? Jeg kjører min på 2,5GHz nå. Har du god kjøling blir det ikke varmt vettu... Men til trådstarter: Ikke still på AGP-frekvensen, det eneste det hjelper på er å drepe skjemkortet ditt... Jeg kjører også min XP-M på 2,5GHz@1,775v. Men du kjører sikkert en "vanlig" XP? Hvor mye volt kjører du på da? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 XP2600+ Tbred-B 1,75v. DD RBX vannblokk. DFI NFII UI hovedkort. Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Det blir nok å pusse brillene nå ja, jeg leste 2.083GHz @ 2.45v Da er det ikke så ille... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå