Gå til innhold

Temp på 3200 xp (barton)

gekko4u

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har en Swiftech socket a kjøler(den som må skruest fast i hovedkortet) med en papst 32db 80*80 vifte, hadde ganske høy temp ca 55c idle med min xp2500@3200. tok og støvsuga ribba og monterte vifta til og suge luft igjennom ribba istedet for og blåse, ligger på 45c idle nå. :) er ganske fornøyd.

Med swiftech og papst på hele 32dB burde du ha litt lavere idle temp.

Lenke til kommentar
jeg har en Swiftech socket a kjøler(den som må skruest fast i hovedkortet) med en papst 32db 80*80 vifte, hadde ganske høy temp ca 55c idle med min xp2500@3200. tok og støvsuga ribba og monterte vifta til og suge luft igjennom ribba istedet for og blåse, ligger på 45c idle nå. :) er ganske fornøyd.

prøv og snu vifta di se om det hjelper..

haha, ligger 43 grader idle :p og 45 load......

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jeg har en Swiftech socket a kjøler(den som må skruest fast i hovedkortet) med en papst 32db 80*80 vifte, hadde ganske høy temp ca 55c idle med min xp2500@3200. tok og støvsuga ribba og monterte vifta til og suge luft igjennom ribba istedet for og blåse, ligger på 45c idle nå.  :) er ganske fornøyd.

Jaaa? Var det noe å le av da?

Syntes du det var bra kanskje? :p Load 3 grader over idle? Kjører du spellchecker i Word da kanskje? Eller 3DMark01? Lite sannsynlig for å si det sånn... Max.load ved luftkjøling ligger ihvertfall 10 grader over idle med en klokket Barton (15++ på en Prescott).

Nå er rapporterte temperaturer... uten bruk av tempmåler/probe inntil kjernen.. samt opplysning om romtemp..nesten verdiløse.. Trur jeg har nevnt det før.

Sitter her med mitt ene Barton 2500+@3200+ system...m/tempmåler..

Viser 38 grader idle..romtemp 23 grader... Dette med TT Volcano12@3k rpm.

Ved *skikkelige* bencmarks går temp. opp mot 50..skrur jeg opp vifta til 4.5k går temp ned til 44-45 (full load.. ikke "spellchecker") :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
jeg har en Swiftech socket a kjøler(den som må skruest fast i hovedkortet) med en papst 32db 80*80 vifte, hadde ganske høy temp ca 55c idle med min xp2500@3200. tok og støvsuga ribba og monterte vifta til og suge luft igjennom ribba istedet for og blåse, ligger på 45c idle nå.  :) er ganske fornøyd.

Jaaa? Var det noe å le av da?

Syntes du det var bra kanskje? :p Load 3 grader over idle? Kjører du spellchecker i Word da kanskje? Eller 3DMark01? Lite sannsynlig for å si det sånn...

Nei jeg kjører 2 kabaler samtidig :!:

nei, men det meste jeg har hatt CPU tempen min på er 50 grader bare....

Endret av vivastar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...