bkvaloy Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Jeg bare lurte på om man kan bruke samme linse til begge disse kameraene? Jeg ser at noen selger kameraet uten linse, men jeg trenger sannsynligvis dette også. Hvilke kan jeg da bruke? Noen fra andre produsenter? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Ja, så lenge linsene er av typen EF eller kompatible så kan de brukes direkte på begge kameraene. Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Alle Canon EF-kompatible objektiver kan brukes på begge kameraene, med et unntak. 18-55 mm objektivet som ofte selges sammen med 300D kan kun brukes på dette kameraet, og ikke på noen andre Canon-kameraer. Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 18-55mm objektivet som følger med pakkeløsningen er av typen EF-S og det er ikke forventet at Canon lager flere objektiver i den serien, selv om noen har hintet om et erstatnings-objektiv. EF-S er noe dypere enn EF-objektivene og derfor vil et EF-S objektiv stikke for langt inn i et kamera som støtter EF-objektivene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå